Call of Duty: Warzone – Dojmy z hraní

Call of Duty: Warzone – Dojmy z hraní

20 března, 2020 0 Od Ladislav Procházka

Minulý týden na naše hard disky dorazila dlouho spekulovaná free to play hra z dílny Infinity Ward, která nese název Call of Duty: Warzone. Asi nemá smysl chodit kolem horké kaše a řekněme si to upřímně a nahlas, že mé první dojmy jsou velmi pozitivní.

Warzone je nejmladším koněm ze stáje Call of Duty her, které vydává společnost Activision. Jedná se prakticky o Battle Royal hru, kterou si v den vydání zahrálo na 6 milionů hráčů. Upřímně mě ani toto číslo nepřekvapuje. I když je pravda, že jsem ke Call of Duty: Warzone přistupoval tak ne zcela s otevřenou náručí. Nějak jsem si nedokázal představit, co firma jako Activison udělá s formátem Free to Play u tak ždímané FPS hry s obrovskou základnou hráčů, jakou bezesporu Call of Duty je. A hlavně jsem za sebe měl pocit, že Battle Royal hry jsou spíše ve fázi stagnace, než že by měly zažít další boom. Na druhou stranu, pokud na herním poli má někdo sílu rozčeřit tyto stojaté vody, je to právě značka Call of Duty.

V prvním týdnu od vydání hra obsahovala pouze 2 módy. Jedním z nich je Plunder, který zde figuruje spíše jako proforma a druhý je ten hlavní, tedy Battle Royal. Tento mód byl v prvním týdnu hratelný pouze jako squad o třech lidech nebo jako squad o jednom člověku proti ostatním squadům po třech lidech. Klasické Solo nebo Duo tu tedy chybělo. V týdnu, kdy píšu tyto dojmy byl spuštěn Solo mód.

Jako první Vás hra vezme na cvičiště, kde se naučíte základy nového Warzone. Mezi ně patří seznámení se s novou měnou Cash, dále pak se stanicemi, kde můžete nakupovat určité doplňky, chcete-li výhody, nebo Kill Streaky, dále v těchto kioscích nazvaných Buy Stations je možné také oživovat hráče tak, jak znáte z Apexu. Dále se seznámíte s pohybem postavy, střelbou, možnostmi krytí a vykukování a to vše zužitkujete na střelnici, kde si potrénujete proti umělé inteligenci. Jakmile tuto výuku zvládnete, můžete pokračovat do oblasti Verdansk, kde se vše odehrává.

Verdansk je vlastně mapa pro 150 hráčů. Už tohle samotné číslo mě překvapilo. Ale co mě překvapilo ještě víc je, jak to všechno krásně běží a jak je v prvních dnech vyladěná a snad bych řekl i s minimálním množstvím chyb. PUBG si o tomto může nechat jen zdát. Nicméně, abych se vrátil zpět k dojmům, tak celé Warzone velmi dobře funguje s klasickými prvky CoD. Takže ještě před výskokem z letadla si všech 150 lidí dá zahřívací zhruba minutové kolečko, v rámci něhož se objevíte na mapě s náhodnou zbraní v ruce a můžete se libovolně mydlit. Ale to není jen tak. Za každé zabití i v tomto Warm Up kole dostáváte zkušenostní body, takže vaše postava a použitá zbraň postupně levelují. Taková drobnost, ale potěší.

Jakmile však dojde na to hlavní a to je na seskok padákem, tak následuje klasika, kterou znáte z ostatních BR her. Otevřít mapu, označit bod, na který se chcete s týmem dostat, vyskočit a plachtit na něj. Ale nebylo by to opět CoD, aby nepřidalo drobnost, která opět pohladí na duši. Nyní můžete odříznout padák a padat volným pádem a během něho svou pistolí, s kterou Battle Royal začínáte, postupně kropit ostatní padající hráče. A v rámci plynulosti hry můžete znovu padák otevřít a přistát na vyznačeném místě. Jakmile tedy dosáhnete země, tak začínáte šmejdit po mapě a tak zvaně lootit. A opět malá drobnost, která se mi v Warzone líbí je to, že nezačínáte s holým zadkem. Vaše tělo totiž kryjí dva ze tří plátů brnění. Mohli byste si říct, že to je blbost začínat rovnou s pistolí a s brněním, ale tento malý detail přispívá k Vašemu uklidnění, že neumřete ihned vteřinu po dopadu.

Zbraní a beden, ze kterých potřebné věci padají je na mapě dost. Velmi se mi líbí přidání takových nepovinných misí, zde označovaných jako „Contracts“ Kontrakty slouží třeba k vystopování lepších beden s lepším lootem a nebo také k zabití člena jiného týmu, za kterého, pokud se Vám to podaří, dostanete peníze. Pokud ne, peníze dostane protistrana. Celý tento systém sbíraní peněz má smysl v tom, že díky penězům, tedy Cashi, si můžete v kioscích zakupovat ony potřebné výhody, jak jsem zmínil výše, a nebo za 4.500 Cashů můžete vykoupit Vašeho padlého spolubojovníka. Zdálo by se, že 4.500 je dost, ale myslím si, že cena zhruba všech možností, které lze zakoupit, je nastavená tak akorát. Není to hodně, ale musíte se přeci jen snažit, abyste něco vydělali.

Pokud se stane, že umřete, tak nečekáte na ono vykoupení v Kill Camu, ale jdete do věznice s názvem Gulag na souboj 1vs1. Ano, taková drobnost a jak to zvyšuje šanci na návrat a šanci na výhru v celé hře. Dokonce a to se mě nejvíce líbí je to, že pokud umřou dva členové z jednoho týmu a dostanou se do Gulagu chvilku po sobě, tak ten druhý může sledovat souboj svého parťáka přímo ze svého pohledu aktivní postavy a může mu radit, odkud jde parťákův protivník. Toto je skutečně skvěle vymyšlené. A ještě po něm můžete házet kamení, které samozřejmě nemá prakticky žádný vliv na souboj. Pokud Gulag opustíte vítězně, objevíte se opět na padáku v oblasti Verdansk, zkontrolujete, jak postupuje zóna a jdete znovu hledat potřebné zbraně a střelivo. A tady přichází velká chvíle pro Loadout Drop. Určitě znáte pojmenování v CoD, loadout. Tam si upravujete své zbraně, přidáváte kolimátory, tlumiče a provádíte veškeré úpravy na zbrani. Toto si můžete přenést i do Battle Royal módu, takže pokud máte svůj oblíbený set up a naleznete tento drop, tak je možné si dosud nalezené zbraně vyměnit za zbraně již upravené, s kterými hrajete klasický Multiplayer. Pecka, from Zero to hero, dalo by se říci. No a zbytek už je na Vás. Koupíte si UAV, nebo Air Strike, nebo použije Self-Revive kit nebo koupíte sadu plátů pro brnění?

Co se týče grafiky, tak Warzone staví na posledním Modern Warfare, takže graficky je hra moc pěkná, plná detailů i když samozřejmě dohlednost a textury velmi vzdálených objektů jsou přizpůsobeny BR módu a hlavně 150 hráčům na mapě. Nicméně to nemá vliv na plynulost a gameplay hry. S ovládáním jsem se prakticky sžil ihned. Pokud bych měl mít ale menší výtku, tak to je ke zvukové stránce hry, kdy hra občas nereflektuje nebo spíše špatně rozlišuje, zda jde střelba z 10 metrů nebo z jednoho kilometru. Stejně jsou na tom i kroky. Ale to jsou věci, na kterých doufám autoři zpracují.

Musím uznat, že Call of Duty: Warzone mě neskutečně překvapilo. Jedná se o již nyní dobře vyladěnou hru, která má spád, je v ní stále co dělat a z nepovedeného startu můžete dojít k vítěznému konci. Však v té hře jsem za 2 dny nahrál 13 hodin čistého času a to už hodně dlouho nejsem fanda série Call of Duty.