Hunting Simulator 2 – Recenze

Hunting Simulator 2 – Recenze

29 června, 2020 3 Od Adam Král

Je momentálně brzo ráno. Vy sedíte s loveckou puškou na vrcholu věže, jste promáčeni až na kost a přesto doufáte, že ta kořist za kterou jste se hnali několik stovek metrů od svého domova nebude jen obyčejný zajíc. Váš věrný pes Punťa něco zavětří a nastraží uši. Vy se tedy s nevolí zvedáte, kouknete se svým zaměřovačem a hle! Hele, JELEN! (Pozn. taky jste vzpomněli na první díl Žhavé Výstřely?) Pořádný macek. V hlavě si opakujete, co jste slyšeli od svého učitele.“Zklidnit dech, zamířit a vystřelit“. V tomto pořadí to uděláte a vaše kulka si skutečně najde svůj cíl – zavrtá se jelenovi do boku. Ten přesto utíká. Vy jste nucení ho se svým psem pronásledovat a dohonit. Když se tak stane, vidíte již jelena mrtvého. Naložíte si ho pravděpodobně na záda, kde unesete několik kil. Skoro jako v Death Stranding (Zdravíme Sama Reeduse). Vyčerpaný dorazíte do své chaty. 200 liber! To je kousek. A přichází rozhodování. Prodáte ho za pořádný ranec dolarů, nebo si ho necháte a uděláte z něj trofej….

Druhý očekávaný díl Hunting Simulatoru je konečně tady. Kluci a holky z Developer Neopica nám předvedli skutečnou podstatu lovu. Je to nuda, tedy pokud k tomuto koníčku skutečně neinklinujete a nemilujete dlouhé procházky přírodou a sem tam to nehybné stání na místě. Přesto sledovací metoda kořisti, v podobě stop, či krvavých skrvn funguje dobře. Střílení je překvapivě dobré, i když bych na konzoli uvítal menší pomoc při míření. S životním prostředím si vývojáři skutečně vyhráli a vypadá pěkně. Škoda jen, že většinu času je hra simulátorem chození, ne lovu, i když to k tomu tak nějak patří.

Při spuštění nové hry máte dvě možnosti. Hraní za ženu, či hraní za muže. To, ovšem nemá na samotný průběh hry žádný vliv, pouze slyšíte jiný hlas protagonisty. Začínáte krátkým tutoriálem. Ten, vám představí základní mechaniky a dá k dispozici psa, kterého si můžete pojmenovat jak chcete. Já ho pojmenoval Alík. Váš věrný společník vám bude kamarádem do deště, ale je také nejužitečnější (a pravděpodobně nejroztomilejší) mechanikou ve hře, protože jako správný lovecký pes vycítí cíl. Pokud cíl zavětří, vydá se za ním. Čím častěji jej používáte, hladíte a chválíte, tím lepší jsou jeho dovednosti.

Hráči si dále mohou vybrat ze široké nabídky zbraní a předmětů. Na výběr je více než 100 různých pušek, brokovnic a luků, které lze použít k lovu široké škály zvířat. K prozkoumání jsou na výběr také tři různé oblasti: Colorado, Texas a Evropa. Každá z těchto oblastí nabízí unikátní prostředí, či přesněji biotopy, kde žijí rozdílné druhy zvířat, které následně můžete stopovat a ulovit. Najdeme zde jak zástupce z řad býložravců, mezi které patří jeleni a nebo i ti zmínění zajíci, tak také zvěř z řad podstatně nebezpečnějších. Vystopovat je možné i takového nesmírně nebezpečného medvěda.

Za účelem nákupu nových položek a licencí musí hráči prodat zvířata, která úspěšně donesou do své chajdy. Systém povzbuzuje hráče k lovu větší a nebezpečnější kořisti, která při prodeji vynáší více peněz. Máte tolik peněz, že by je záviděl i Strýček Skrblík ? Fajn, běžte koupit pokročilejší zbraně. V současné době však neexistují žádné další oblasti, které by bylo možné odemknout, nebo výzvy, které je třeba dokončit, takže smyčka lovu za účelem nákupu lepšího vybavení se opakuje.Není ale možné si ulovit jakékoliv zvíře si zamanete. Musíte koupit licenci. Tu, pokud nemáte, jste jednoduše v háji.

Byť nedopatřením, nesmíte zabít zvíře, pokud na něj nemáte loveckou licenci, protože poté přicházi celkem vysoké pokuty. Myslím, že implementace tohoto prvku dává hře i jistý jiný rozměr, jelikož nelze jen tak běhat po mapách a zabíjet vše, co vám přijde do kříže vašeho hledí. Lovení zvířat opravdu bolí. Nesmíte se pohybovat příliš rychle, jinak svou kořist vyplašíte a začínáte na novo. Není to ale jen o zbrklém pohybu, dosti záleží také na tom, abyste byly ve správném směru vůči větru. Přeci jen zvířata se nejčastěji spoléhají právě na svůj čich.

Co se vašeho arzenálu týče, nestřílíte příliš často a to je škoda, protože používání loveckých pušek a luků je jedna ze zábavných částí hry. Každá zbraň má své silné a slabé stránky. Vy musíte jako lovec hlídat rychlost větru, či počítat s poklesem kulky, či lépe její celkovou trajektorií, nebo s tím, že cíl může být v pohybu. Pokud si chcete svůj přírůstek vyzkoušet, stačí zamířit na střelnici, kde se s každou dostupnou zbraní můžete náležitě zžít.

Většina problémů, které se vyskytují v Hunting Simulatoru 2, je to, že vývojáři usilovali o realističnost. Ta je ve videohrách občas pěkná, ale pouze v případě, že se z toho nestane nudná, stereotipní záležitost. Pro ty, kteří loví v reálném světě, může být tato hra velmi podobná zkušenostem, na které jsou zvyklí, a je tedy skutečně možné si Hunting Simulator 2 užít. V tomto ohledu to může fungovat jako hardcore simulátor lovu, ale jako hru si ji prostě neužijete. Hunting Simulator 2 obsahuje nejhorší aspekty loveckého zážitku: čekání a nudu. Přesto, pokud jste zapáleným fanouškem, hru si užijete, protože jste v tomto ohledu jistě obrnění velkou a neprostupnou trpělivostí. Zapomenout nemůžeme ani na některé drobnější bugy, které vám hraní rovněž zrovna nezpříjemňují.

Jestli máte rádi lovení zvířat, či alespoň jeho virtuální formu, Hunting Simulator 2 je právě pro vás. Pokud ale nepatříte k těmto nadšencům, po chvíli vás hra přestane bavit, což je škoda. Absence příběhu, repetetivní akce a neustále chození prostě není zábavné.

HODNOCENÍ: 6/10

Autor: Adam Král
Testovaná verze: Playstation 4