Puyo Puyo Tetris 2 – Recenze

Puyo Puyo Tetris 2 – Recenze

11 února, 2021 1 Od Adam Král

Patřím ke generaci, která nezažila obrovský boom Tetrisu. Samozřejmě jsem si ho párkrát zahrál pro zábavu a dokonce i užil. Přesto jsem ale měl pocit, že to prostě není ono, že by mě asi bavilo něco víc. A k mému překvapení mé zbožné tajné přání v roce 2017vývojáři ze Sonic Team vyslyšeli. Vydali totiž Pyuo Puyo Tetris, který mě náramně bavil, přičemž kombinoval právě Tetris a v Japonsku populární Puyo Puyo. Hra sklidila úspěch a tak vývojáři po několika letech přicházejí s dalším dílem, Puyo Puyo Tetris 2. Přiznejme si ale, že s žádnými inovacemi nepřichází.

Musím se vám svěřit, že při psaní této recenze mám silně smíšené pocity. Z jednoho pohledu je druhé kombo Tetrisu a Pyuo Puyo skvělým nápadem, funguje a je zábavné, ale na stranu druhou nepřináší nic nového. Začátek je až na pár pozměněných větiček prakticky stejný jako v prvním díle a hlavními hrdiny jsou vlastně ti samí lidé – studentka střední školy Ringo, kapitán lodi Tetra, Tee a jeho věrný cosi pobočník O, který se dorozumívá výhradně zvoláním „Pipi“ samostatně, nebo i několikrát za sebou. Zatímco Ringo reprezentuje Puyo Puyo hráče, Tee jede na old-school vlně a hraje Tetris. V průběhu příběhu si tak zahrajete jak s kostkami, tak želatinovými obličeji.

Tím se dostáváme k příběhu, který je dost jednoduchý. Tee a Ringo spolupracovali již v prvním díle a když se nejvíce sympatický kapitán, kterého jsem kdy viděl, dostane na Zemi, nemůže si vzpomenout odkud dívku zná. Na myšlenkové pochody toho druhého se lidé mohou napojit pomocí hraní Tetrisu, či Puyo Puyo. Hned v první misi tak vidíme souboj Tee a Ringo – který proběhne ještě několikrát. Na rozdíl od jiných her ale proti sobě postavy nejdou proto, aby porazili toho druhého, ale právě aby se synchronizovali. Zpět ale k příběhu, protože naši dva hrdinové musí spojit síly a porazit prapodivného padoucha. Koho? To vám prozrazovat nebudu.

Příběhovým módem – ve hře zvaným Adventure – to ale nekončí. Když příběh dohrajete, můžete hru zkusit dokončit na 100 %. Za každou odehranou misi totiž dostanete hvězdu, pokud ji splníte v určitém časovém limitu, dostanete hvězdy tři. K dispozici je pak také Solo mód, který nabízí nekonečné souboje s umělou inteligencí. V opačném případě nechybí multiplayer, kde je ideální střet s přáteli. Připojení hry s náhodnými hráči není zárukou nějakého toho zážitku. Z dvaceti případů jsem se dohry dostal pětkrát.

Pokud je na vás hraní Puyo Puyo, či Tetrisu moc jednoduché, můžete si zkusit i pár misí, kde se po časovém intervalu disciplíny střídají a vy tak musíte oba herní styly kombinovat. A pokud jste opravdoví profíci, Tetris jste odehráli v devadesátkách na automatech s prstem v nosu, zatímco osazenstvo hospody křičelo, že další level už určitě nedáte, můžete si obtížnost nastavit doslova na hardcore, kdy jsou Tetris a Puyo Puyo jedním a vy musíte svůj herní styl zvládnout zkombinovat. Jde tedy o takové hraní dva v jednom.

Tohle všechno je krásné, pěkně hratelné, apod. Bohužel ale tohle všechno už tu jednou bylo. Pokud jste propařili nespočet večerů s prvním dílem, prolezli ho křížem krážem tak, jako já, asi byste si říkali, co vlastně v novém Puyo Puyo Tetris 2 dělat? Módy jsou na chlup stejné, postup k výhře je taky stejný. Vlastně je tu jedna inovace, na kterou jsem v té záplavě toho samého zapomněl – Skill battle. Režim, ve kterém jde o to, porazit svého protivníka, který během hry používá tří postav. Hráč má tři hrdiny k dispozici také, přičemž má každý jiné statistiky. Ty můžete posílit různým vybavením, které nacházíte postupem v  příběhovém Adventure módu. Tím se dostáváme k neuvěřitelnému problému. Vše je až příliš odkázané na náhodu. Veškeré vybavení  je generováno náhodně a pokud má váš soupeř lepší vybavení, máte smolíka. Výhra je v tomto případě prakticky nemožná. Samozřejmě to může být i obráceně. Režim tedy postrádá lepší balanc.

Pojďme ale k těm pozitivním věcem. Dabing postav je na vysoké úrovni. Hra na vás občas chrlí vtipné hlášky, které jsou spojené s řadou různorodých postav. Vztah mezi Ringo a kapitánem Tee je také velice zajímavý, hlavně pokud jde o jejich vzájemné pouto. Dobře je zpracováno ono zmenšování propasti vzpomínek mezi nimi. Tee si vyzkouší Puyo Puyo, Ringo pro změnu Tetris a kamarádský vztah mezi nimi a komunikačním zařízením O také stojí za zmínku. Soundtrack, i přesto že čítá jen jednu skladbu ve smyčce, je překvapivě poslouchatelný, ale je vám asi zřejmé, že po čase začne být otravný.

Kolem a kolem, Puyo Puyo Tetris 2 mohu plně doporučit za předpokladu, že jste prvním dílem nepolíbení. Pokud jste ale ostřílenými veterány prvního dílu a hledáte nějakou aktualizaci oproti jedničce, něco nového a inovátorského, pak vás bohužel zklamu. Původní vize vývojářů byla skvělá, nápaditá a byla do jisté míry inovací. Druhý díl je ale pouze kopírkou s několika drobnými změnami a ten jeden nový režim to zkrátka nezpraví. Po technické stránce hře sice není moc co vytknout, ale je třeba zmínit, že po stránce vizuálu nejde o žádný zázrak. No a o soundtracku jsme už mluvili.

U hodnocení Puyo Puyo Tetris 2 se to ve mě mele. Kdybych nehrál první díl, udělil bych známku klidně o stupeň vyšší. Protože jsem ale první díl hrál tak vím, že změny jsou tak zanedbatelné, že pro vás nemohou být motivací k nákupu. Na druhou stranu – proč měnit něco, co funguje.

Datum vydání: 8. prosince 2020