Rabbids: Party of Legends – Recenze

Rabbids: Party of Legends – Recenze

25 července, 2022 0 Od Jiří Hora

Párty hry jsou dosti specifickým žánrem, který byl na rozmachu zejména za éry konzolí Nintendo Switch a Xbox 360, tedy v době, kdy frčeli pohybové hry a každá rodinka je potřebovala mít doma, aby dopřála svým ratolestem nějaký ten pohyb, když už tedy hrají videohry. Mezi podobnými hrami byla celá řada sportovních nebo tanečních kousků, ale také ty skutečně oddychové určené primárně na rozechvění našich bránic při „troše“ těch rozhýbaných svalů a kostí. Osobně jsem měl rád hry s šílenými králíky od Ubisoftu, jenž se poprvé objevili jako antagonisté ve hře Rayman Raving Rabbids z roku 2006. Nyní se Rabbidi vrací a to v další ztřeštěné hře nesoucí název Rabbids: Party of Legends, která nám dává jasně najevo to, proč si tyto hry stále zaslouží naší pozornost, zejména ve skupině přátel v jedné místnosti.

Nemá smysl si nalhávat něco ve smyslu, že tu nalezneme propracovanou příběhovou zápletku. Rabbids: Party of Legends je vlastně jen směsicí více než 50 miniher, které nás mají rozesmát a pobavit. No a pokud vyberete verzi pro Nintendo Switch, tak po letech také rozhýbat. Jelikož poslední hrou s Rabbidy, která nám vyšla v podobném duchu, byla Rabbids Invasion tehdy vycházející pro Xbox One a Xbox 360 Kinect. I když je právě recenzovaný titul vlastně jen slepencem miniher, tak nějaký ten příběh tu najdeme.

S králíky jsem se vydal na divokou jízdu do říše Donkey Konga. Celé je to stylizované do čínské kultury a cut-scény vychází z jejich uměleckého stylu/směru. To ale zábavnosti těmto videím neubírá. Celá příběhová linka je pak rozdělena do 4 aktů, které dohromady tvoří Příběhovou kampaň v rámci Adventure režimu. Jak ale již bylo řečeno, tak na nějaké kloudné story se tu jede, příběh s filmečky je hlavně humornou vložkou, než něčím, co by vás přikovalo do židlí a hltali jste to plnými doušky. I když vlastně budete, protože rabbidi ze své grotesknosti a humoru nic neztratili.

Jak už jsem zmínil, tak celý titul je vlastně slepencem miniher, kterých je více než padesát, ale řekl bych že mnoho z nich se sobě podobá, takže jde jen o jinou formu něčeho, co jste viděli pár desítek minut předtím. V rámci adventure modu mají jednotlivé minihry svou posloupnost, přičemž se v rámci čtveřice králíku postupně posouváme na krásné ručně malované mapě. Úlohu všech těchto králíků mohou přebrat hráči, což je o poznání větší zábavou, ostatně jde o party hru. Ale mohu říci, že jsem se bavil i ve chvíli, kdy jsme po ruce žádného kumpána neměl.

Poohlédnuli se za jednotlivými minihrami, tak tu máme různé balanční hry, tančení minihry, postřehové hry a tak dále. Vlastně se těžko definují, možná vám screenshoty vedle více napovídají o tom, co je jejich náplní. Užíval jsem si ale každou z nich. To je dáno dobře nastaveným a jednoduchým ovládáním. Pokud zrovna nelze na Nintendu Switch možné využít pohybového ovládání, většinou jsem si vystačil s jednou páčkou a tlačítkem. K hraní totiž stačí jeden jediný joy-noc.

Switch verzi jsem si ale pro recenzi zvolil z toho důvodu, že podporuje právě pohybové ovládání. Joy-cony jsou v tomto velice přesné a bylo radost se u hraní třeba i zapotit. Zabrat mi třeba dalo setřásat „jablka“ ze stromu (v tom třesu jsem si nevšiml, co to vlastně padá), a přitom dávat pozor, kdy a kde se objeví zenový mistr. Vlastně si nedovedu představit, jak bych některé hry hrál na klasických gamepadech jako tomu je v případě verzí pro Xbox a Playstation. To za mě prostě musí hře automaticky snižovat hodnotu, či v opačném případě jí verzi pro Nintendo Switch zvyšovat.

Ačkoliv je hra čistě o čiré zábavě, tak jistá dávka soutěživosti jí chybět nemůže, takže každá minihra je bodována a to pomocí svitků. Kdo jich má na konci aktu nejvíce, tak ten vítězí. Postupně si takto můžeme odemykat kosmetické předměty, či další střeštěné formy králíků. Jelikož i rabbidi samotní jsou stylizovaní podle čínské starověké kultury a to dosti humornou formou. Odemčení další takové postavičky je radostí. Byť to nejde úplně nejrychleji.

Určitě zajímavou vsuvkou hratelnosti jsou kola štěstí. To jsou bonusové úrovně, kde je vaším cílem získat jedno ze tří kol štěstí, případně na nějaké nelibá nemalým kladivem odpálit svého soupeře. Kola štěstí totiž nejsou jen o bonusech v podobě dodatečné dávky svitků, ale také o postizích, takže si můžete vytočit třeba i nějakou ztrátu. Každé kolo má jinou úroveň náročnosti, třeba poměr záporné plochy je větší ku podstatně menší bonusové, ale bonus na takové ploše je větší, než na kole, kdy je poměr ploch vyrovnaný. Každé kolo má vlastně své pro a proti. Tvůrci v tomto směru vše dobře vybalancovali.

Ony ostatně všechny dostupné minihry jsou velmi vyvážené a hlavně jsou vhodně dávkovány pokud jde o jejich náplň. Nikdy se vám neopakují dvě stejné v krátkém časovém intervalu, což vás neustále udržuje v bdělosti a nenastupuje stereotyp. Hlavní síla celého Rabbids: Party of Legends je stejně v multiplayeru, který disponuje vlastním Party režimem, kde si můžete line-up miniher nastavit dle libosti a rozhodnout, zda budete soupeřit free-for-all, tedy všichni proti všem, či v týmu po dvou. Obě varianty mají něco do sebe.

Vizuálně hra ani na konzoli Nintendo Switch nijak nestrádá, čemuž jistě dopomáhá i zvolené stylizace. Jelikož nám nový rabbidi cílí hlavně na zábavu, je zřejmé, že nebylo cílem tvořit fotorealistický kousek s úchvatnými scenériemi. Vše je podřízeno zábavě a funkčnosti. Nicméně animace jsou na solidní úrovni a nelze říci, že by mě podoba jakékoliv minihry nějak urážela. Technicky je pak vše zvládnuto na jedničku. Rozdíly mezi dockem a handheld režimem jsou pak jen ve výstupním rozlišení. Handheld režim zde ale prakticky není, jelikož titul nelze hrát s joycony připojenými ke konzoli. Pokud tedy máte Nintendo Switch Lite máte problém. Bez separátních joy-conů nelze hru hrát. Což je asi největší nevýhodou celé hry.

Další nevýhodou může být vlastně to, že zde nemáme žádnou další přidanou hodnotu. Ačkoliv je tu vlastně příběhový režim, tak na něj není kladen tak velký důraz, jelikož cut-scén není tolik, kolik jich být mohlo. Zde na tom bylo Rabbids: Invasion jednoduše lépe. Také tam byla větší variabilita prostředí. Jistá variabilita by tu rozhodně neuškodila, byť stylizace do čínské starověké kultury má něco do sebe.

Rabbids: Party of Legends je hrou svého žánru na svém místě, která vlastně dělá to, pro co byla určena velmi dobře. Vyzařuje z ní čirá zábava a Rabbidi jednoduše nestárnou a ať už vyvedou cokoliv, vždy se dobře zasmějete. Tento titul je povinností na každou gaučingovou herní párty, či oslavu, kdy si ji užijete nejvíce. Jestli vám tento žánr v posledních letech chyběl a máte navíc Switch, na němž je hra bezkonkurenčně jinde, tak zde krok špatným směrem neuděláte.

8/10

Datum vydání: 30. června  2022 – Potřebné místo na disku: 2,4 GB
Distributor ČR: ConQuest Entertainment