Sony i přes neúspěchy stále sází na live service hry

Sony i přes neúspěchy stále sází na live service hry

18 června, 2025 0 Od Jakub Číhal


Aktivity společnosti Sony Interactive Entertainment v oblasti live service her mají v poslední době spíše rozporuplné výsledky. Úspěch v podobě Helldivers 2, stejně jako stabilní hráčskou základnu u Destiny 2, sice přinesly důvod k optimismu, zároveň ale Concord dopadl katastrofálně. Hra byla po pouhém měsíci od vydání ukončena, a tento neúspěch přiměl vedení PlayStationu k důkladné reflexi. Podobně dopadlo i několik dalších rozpracovaných live service projektů, které byly v tichosti zrušeny. Navzdory těmto překážkám má Sony v plánu ve vytváření live service her i nadále pokračovat. Má totiž v úmyslu poučit se z chyb a zaměřit se na projekty, které mají dlouhodobý potenciál udržet hráčskou základnu. Takovou vizi nastínil Hermen Hulst, šéf PlayStation Studios, ve svém nedávném vyjádření. „Nadále se intenzivně věnujeme vytváření rozmanitého portfolia live service her. Máme MLB The Show, Destiny 2 a Helldivers 2 — to jsou skvělé příklady, jak tento přístup může v praxi fungovat. Tyto hry nám umožňují budovat trvalé zážitky, které přesahují pouhý singleplayer. Helldivers 2 nám přesně ukázal, jak moc může tento model hráče oslovit. Má silnou a oddanou komunitu, která ve hře zůstává, a tento přístup nám přináší i stabilní příjmy. Mikrotransakce v Helldivers 2 nyní tvoří přes 50 % jeho celkových příjmů, což nám dává dobrou základnu pro budoucí projekty,“ vysvětlil Hulst.

Live service hry vnímá Sony jako velkou příležitost, která s sebou ovšem nese unikátní výzvy. Úspěchy, jakým je Helldivers 2, střídají pády — a přesně takovou lekcí byl podle Hulsta Concord. „Do Concordu jsme vložili mnoho úsilí, ale v silné konkurenci se mu bohužel nepodařilo prosadit. Máme teď v plánu celý proces důkladně zanalyzovat, poučit se z něj a změnit přístup tak, aby se podobné přešlapy v budoucnu neopakovaly,“ dodal. Vedle Helldivers 2 tak nyní Bungie pracuje na Marathonu, dalším live service titulu. Hra sice při alpha testování nesklidila pouze nadšení, a dokonce se objevily spekulace o odkladu, Bungie a Sony přesto plánují naslouchat zpětné vazbě hráčů a podle potřeby hru doladit. Úspěch Marathonu tak stále zůstává otevřenou otázkou. Bungie zároveň pracuje na dalším obsahu pro Destiny 2, které má i po letech silnou hráčskou základnu. Hra má v portfoliu live service titulů od Sony speciální postavení, a proto se do budoucna počítá s dalším rozšiřováním a aktualizacemi. Navzdory nepříznivým zkušenostem s Concordem Sony v live service hrách stále spatřuje velký potenciál. Má v plánu tento přístup dále rozvíjet, poučit se z chyb a zaměřit se na projekty, které mají hráčským komunitám co nabídnout. Úspěch Helldivers 2 totiž dokazuje, že tento model může při správném provedení fungovat a přinášet jak stabilní příjmy, tak spokojenost hráčů.