WWE 2K25 – Recenze

WWE 2K25 – Recenze

7 května, 2025 0 Od Zdeněk Kortan

Rok se s rokem sešel a opět, již tradičně zde máme od společnosti 2K Games a vývojářů  Visual Concept nový ročník série WWE 2K, tentokrát s aktuální číslovkou 25. Po skutečně žádané revitalizaci si tato wrestlingová herní série znovu získala v posledních letech srdce milionů hráčů po celém světě a každý ročník od roku 2022 byl nejen povedený, ale vždy něčím mírně předčil ten předcházející, až takovou měrou, že loňské hře jsem vůbec poprvé za dlouhá léta, co tuto sérii recenzuji, vypálil na konci onu žádanou desítku z deseti, protože se skutečně jednalo a vrchol. Je tedy vůbec ještě kam stoupat nebo jsme se letos s WWE 2K25 dočkali mírného pádu? Na to si odpovíme níže v recenzi samotné. 

Když se podíváte na předešlý ročník v porovnání s letošním WWE 2K25, těžko byste hledali nějaký zásadní vizuální rozdíl, ale dovolím si hned na začátek možná kontroverzní prohlášení, a to, že je na  tom tolik nesejde. 2K si našlo nový zlatý standard, který fungoval minule a z toho nikterak nevybočuje, jedná se jednoduše řečeno o stejnou hru, jen aktualizovanou o nějaké nové typy zápasů, nový Showcase mód a aktualizovaný roster na ten daný rok. Tytam jsou doby, kdy od sebe jednotlivé díly byly totálně odlišné, ale to se bavíme o éře PS2, PS3. Doba se holt změnila a konzum dělá své, ale to by spíše bylo na jinou diskuzi…

A když jsme u zlatého standardu a v podstatě jakého hlavního taháku každý rok, musíme se pobavit o stálici v podobě Showcase módu, který mapuje ať už zásadní události z bohaté historie WWE nebo se zaměřuje na kariéry jednotlivých wrestlerů, které jsou převedeny do hry a vy je tak můžete znovu prožít interaktivně a letošní Showcase mód ve WWE 2K25 se zaměřuje na jednu z nejdominantnějších frakcí v historii WWE – The Bloodline. Tento režim dá možnost prožít klíčové momenty této legendární rodiny pod vedením Romana Reignse, letošní cover art star a zároveň jedné z nejvíce dominantních postav současné doby. Jedná se o samoánskou pokrevní linii, do které mimo jiné patří i nesmrtelný Dwayne The Rock Johnson a i ten se zde dostane ke slovu v podobě několika zápasů. 

Když jsme u těch zápasů, Showcase mód jich letos nabízí rovnou 17 a časová posloupnost jde od začátku devadesátých let až do současnosti. Vrátíte se k největším okamžiků frakce The Bloodline, prožijete znovu historickou vládu Romana Reignse coby šampiona WWE, zradu Samiho Zayna či rivalitu s Codym Rhodesem, která vyvrcholila na loňské WrestleManii. Dále si například zahrajete za Yokozunu, Jeye Usa, Solo Sikoa nebo již zmiňovaného The Rocka. Stejně jako v předchozích letech nás celým Showcase módem provází vypravěč, který před každým zápasem vypráví o historickém pozadí, kde se kombinuje sestřih skutečných záběrů z vysílání WWE a letos se této role nezhostil nikdo jiný než samotný Paul Heyman, manažer Bloodline a jedna z největších a nejlepších myslí wrestlingového světa. 

Co je třeba vypíchnout jako obrovské zlepšení od minula, je, že cutscény během zápasů již nepřecházejí mezi reálnými záběry a herními cutscénami, ale skutečně zde máme již ,,pouze´´ herní cutscény, včetně i nástupů do ringu s autentickým komentářem a ty v minulých ročnících zoufale chyběly. Aby toho nebylo málo, je tu i několik What If… zápasů, kde je za cíl změnit výsledek zápasů než se tak stalo ve skutečnosti. Je to vítaná novinka a něco, co přidává na atraktivitě celého módu, včetně originálních cutscén. I vzhledem k velkému počtu zápasů a faktu, že si letos dali vývojáři skutečně na Showcase módu záležet, není na místě nic jiného než pocit nadšení a na takových 7-10 hodin zabaví spolehlivě. Jsou tu singles zápasy, týmové zápasy, War Games zápas, na své si přijdou i ženské zápasnice jako např. Nia Jax, Naomi, Tamina – i na jejich zápasy se tu nezapomnělo, neboť patří do Bloodline dynastie. K tomu si přičtětě i za dohrání zápasů různé unlockables v podobě legendárních zápasníků z Bloodline dynastie a historických arén – no je to zkrátka lahůdka a variabilitou se zde nešetří! 

U příběhové kampaně ještě zůstaneme, protože jako vždy, i nyní tu máme herní režim MyRise. Ten každý rok přichází s originálním příběhem, protkaným zápasy, ve kterém si vytvoříte vlastního zápasníka a s tím se prodíráte od vývojového centra až na vrchol WWE – to byla alespoň premisa minulých dílů, to letos ale neplatí. Letošní MyRise má podtitul Mutiny a poprvé hrajete souběžně během jednoho průchodu za dva vlastní vytvořené wrestlery, muže a ženu, jejichž příběhy jsou navzájem propletené a pak se samostatně různě větví. Ve své podstatě příběhová základní synopse je takováto: došlo ke vzpouře – NXT hvězdy podnikají invaze do shows hlavního rosteru Raw a Smackdownu a snaží se zničit dlouholeté dědictví a zavést současně i nové pořádky, v příběhu je mnoho intrik a zvratů a vaše postavy jsou uprostřed toho všeho a je pouze na vás, zda budete bojovat za část nebo se přidáte na stranu NXT. 

Ano, letos se cesty příběhu větví podle vašich rozhodnutí (obvykle ze tří nabízených možností). Je zde např. scéna, kde se musíte rozhodnout, zda napadnout toho či onoho v ringu nebo udělat rozhodnutí, do jaké show půjdete a co tam budete dělat, případně po jakém titulu půjdete. Je to skvělé rozhodnutí, protože MyRise mód si můžete projít rovnou 3x za sebou a vždy podle odlišných rozhodnutí budete mít o něco jinačí průchod, což přidává na životnosti a znovuhratelnosti. Všechny postavy jsou samozřejmě namluvené a zdařilý voice-over obstartaly samozřejmě i samotné hvězdy WWE. Příběh je poutavý a přináší nespočet zápasů a zvratů, tak jak jste na to zvyklí z televize. V průběhu MyRise si vaše postavy vylepšujete prostřednictvím bodů za atributy jako síla, obrana, běh, stamina. Tyto body získáváte za vyhrané zápasy a stejně jako v Showcase módu, i zde postupně při průchodu odemykáte další wrestlery a arény nebo i kosmetické doplňky. MyRise se letos skutečně povedl, působí  více uceleně, zkouší něco nového v podobě propojeného příběhu dvou postav a hratelně zabere zhruba rovněž 10 hodin a to bohatě stačí, navíc se bavíme o jednom průchodu ze tří, takže si to můžete vynásobit a výsledek je více než nadprůměrný. 

A nyní se dostáváme k tématické novince WWE 2K25, a to zbrusu novému hernímu režimu The Island, který je ale dostupný pouze na konzolích současné generace, vlastníci PS4 a Xbox One bohužel v tomto směru zůstanou ochuzeni. Jedná se o mix sandboxového RPG a wrestlingu, kde hráč bojuje, aby se stal největším válečníkem ostrova a vyzval samotného „Tribal Chiefa“ Romana Reignse. Vše se, jak už název napovídá, odehrává na ostrově, kde vládne právě The Bloodline, o kterých ostatně je Showcase mód. Jak jsem již uvedl výše, jedná se o sandboxovou plochu, nikoliv open world v pravém slova smyslu, kde se pohybujete po ostrově a mezi arénami, které občas jsou v tribal stylu a někdy to už hraničí mírně s fantasy.  Největší devízou režimu The Island je to, že má v sobě online prvky, ale není to čistě multiplayerový režim, funguje hlavně jako singleplayerová téměř nekonečná kampaň, ale s možností živých eventů a výzev, které propojují jednotlivé hráče online – mohou se totiž na ostrově prostřednictvím svých herních avatarů potkávat, v postatě je to něco na způsob Arcade hubu, který známe ze hry Tekken 8. V rámci živých turnajů se mohou hráči účastnit časově omezených výzev proti AI nebo jiným hráčům, jsou zde vedeny i žebříčky, kde se v jednotlivých výzvách srovnávají výkony jednotlivých hráčů a pak lze plněný výzev odemykat další exkluzivní kosmetické doplňky. Jedná se tedy o příjemné zpestření už tak bohaté nabídky herních režimů a věřím, že si najde velkou základu hráčů, pro které právě The Island bude tím režimem, ve kterém budou trávit po celý rok nejvíce času. 

Jestli ani to vám nebude stačit, máme tady další režim MyFaction, což je režim, který se podobá Ultimate Teamu režimu ve hrách jako FIFA nebo NBA 2K. Je to sběratelský a týmově zaměřený mód, ve kterém si hráči sestavují vlastní frakci (tým) složenou z wrestlerů, jejichž karty získávají a vylepšují. Náplní je to, že hráči získávají karty různých zápasníků, které mají různé úrovně vzácnosti a schopností, budujete čtyřčlenný karetní tým, se kterým pak soupeříte v různých herních režimech – karty pak lze různě vylepšovat. Cílem je nasbírat co nejlepší tým, získávat nové karty a vyhrávat zápasy, což přináší další odměny. Pro mnoho hráčů se jedná o nejvíce oblíbenou část herní série, ale osobně jsem k tomu nikdy nepřirostl a hravě se bez MyFaction obejdu, nicméně je to opět něco, co hratelnost může značně prodloužit a je to jakýsi bonus už tak k extrémně obsahem napěchované hře. 

Samozřejmě v WWE 2K25 dále nesmí chybět oblíbený MyGM Mód, což je manažerský režim, kde se ujmete role generálního manažera jedné z wrestlingových show a snažíte se ji dovést k úspěchu, je to zaměřené silně na správu rosteru, plánování zápasů a zvyšování popularity show. Velkou novinkou pro letošní rok je online podpora, kde můžete soupeřit s až třemi dalšími hráči, což umožňuje porovnat manažerské schopnosti s přáteli či hráči z celého světa. Opět se jedná o zábavu na mnoho a mnoho hodin a nelze tomu nic vytknout, svoji funkci plní tento režim na jedničku. 

WWE 2K série se každý rok překonává počtem hratelných postav a WWE 2K25 není výjimkou. WWE 2K25 čítá přes 300 hratelných postav s vlastními unikátními pohyby a comby, což je úplně nevídané v pozitivním slova smyslu, do toho většina z nich je skutečně naskenovaná svými reálnými předobrazy, včetně ringové výstroje a doplňků. Máme tady samozřejmě známá jména typu Roman Reigns, Cody Rhodes, Seth Rollins, John Cena, Undertaker, Rhea Ripley, Bianca Belair a tuny dalších. Z nováčků lze zmínit např.: Lola Vice, Lexis King, Oba Femi nebo Jacob Fatu. Přírůstků není vzhledem k celkovému počtu hratelných postav mnoho, ale ten absurdní počet všech hratelných charakterů to vše převyšuje. Z legend nechybí Hulk Hogan, Stone Cold Steve Austin, The Rock, Andre The Giant nebo např. Trish Stratus a Shawn Michaels.  Zkrátka, skoro každý, na koho si vzpomenete, v této hře je. 

No a nyní k samotným zápasům. Jako vždy je zde široká variabilita typu zápasů: 1v1, týmové zápasy, Royal Rumble, Money in The Bank, Hell In a Cell, Special Refferee, Ambulance Match, War Games, TLC a další a další. Velkou aktualizací letos prošel backstage brawl – jedná se o zápasení v zákulisí show a hrací plocha, na které můžete svádět tvrdé boje, se značně zvětšila o další interaktivní předměty jako různé ploty, které můžete s protivníkem prorazit nebo jsou tu různé zbraně jako kytara, kužel, různé variace židlí a žebříků, stolů…je zkrátka opět více možností, jak si vyhrát. Ostatní typy zápasů zůstaly v podstatě beze změn. 

Co je však nyní možné, jsou intergender zápasy mezi mužem a ženou. Doby se mění a ve wrestlingu už díky Bohu máme velkou genderovou rovnost a to to se promítlo i do letošní hry. Gameplay mechaniky jsou stále však stejné a nikterak se neliší od souboje muž proti muži. Co se však po dlouhých letech vrátilo za mechaniku, je chain wrestling, který přidává na celkové realističnosti zápasů. Spouští se stisknutím příslušného tlačítka při prvním kontaktu mezi dvěma zápasníky, obvykle začíná z klinče (tie-up), kdy si hráči volí jeden ze tří základních chvatů – headlock, waistlock nebo wristlock, po zahájení přetahované hráči musí rychle reagovat na oponentovy pohyby a zkusit se přesunout do výhodnější pozice, je to taková mini-hra s tlačítky a pravou páčkou, kde se snažíte získat dominanci, pokud coby hráč úspěšně přejdete do lepší pozice, můžete provést další přechod, protiútok nebo uniknout z držení. 

Hratelnost zůstala jinak nezměněna, jedná se hratelně o vyváženou kombinaci arkády a simulace, všechny chvaty jsou krásně animované, tlačítka reagují správně tak, jak čekáte, ale ovládání jako celek je pro hráče sérií nepolíbeného mnohdy oříšek, protože jsou zde různá kombinace tlačítek, přičemž možnosti ovladače jsou využity na maximu a ten, kdo hledá obyčejnou rubanici, bude důrazem na reálnost a občas pomalejší tempo zápasů zklamán, nicméně fanoušci wrestlingu budou chrochtat blahem. Akrádovost tví spíše v tom, že každá hratelná postava má svůj seznam komb, která si musíte zapamatovat, ale o to jsou pak ničivější. Jak zápasy, tak i příchody do ringu dostaly však novou dynamiku díky možnosti volného nastavení kamery, kdy při příchodu zápasníka do ringu můžete kolem něj kamerou libovolně otáčet a měnit úhly, takže každý příchod může být svým způsobem originální a nikdy se opakující, stejně tak lze nastavit při zápasech pohled ze třetí osoby, který je vizuálně působivý, leč však na můj vkus nemotorný – jedná se spíše o takovou třešničku na dortu, která asi úplně výrazně nenadchne, ale je vítanou novinkou právě u těch příchodů do ringu. Arény samy o sobě jsou opět excelentně působivé, skvěle nasvícené a prezentace jako taková, včetně variabilního a živého komentáře je takřka jedna ku jedné tím, co vidíte v televizi při skutečném vysílání. 

Jediné, v čem vnímám jistou negativitu, je málo agresivní AI, kdy i při obtížnosti na legend (té nejtěžší) v podstatě porazím oponenta po prvním finisheru, naštěstí se obtížnost dá v menu manuálně kalibrovat pomocí různých metrů a ukazatelů, které určují např. jak moc na procenta bude oponent vykrývat útoky nebo jak moc ho zraní finisher. Já si s tímto vyhrál a ve výsledku pro mě konečně AI představuje konkurenci, ale bylo zatím poměrně zdlouhavý handrkování se s nastaveními. 

Hráči si při vydání stěžovali na časté bugy a glitche, ale nutno říci, že tyto problémy měli hlavně tací, kteří měli předběžný přístup do hry, kdy si nestáhli potřebný patch, který hra okamžitě nabízela. Při samotném hraní jsem ani jednou nezaznamenal nějaký zásek, hra běží  na klasickém PS5 bezchybně. 

Co se Creations týče, můžete si vytvářet vaše originální zápasníky, arény, tituly. V rámci wrestlingového světa se vyblbnete na maximum, navíc můžete své výtvory sdílet online s dalšími hráči, přičemž si můžete stáhnout do své konzole i jejich výtvory stejně jako oni ty vaše, navrch vám je mohou ohodnotit hvězdičkami, pro váš dobrý pocit.

Online soupeření výrazně hapruje, několikrát server spadl úplně a když už fungoval, u některých zápasů jsem zaznamenal výrazné lagy. Na chybě však nebyla rychlost internetu, ale skutečně nevyladěné online servery u 2K, ale věřím, že to ještě postupně doladí. 

Obří pochvalu musím vyseknout 2K za nejlepší soundtrack, který novodobá WWE kdy měla. Hraje nám tu Gojira, Spiritbox, Architects, Eminem, Jelly Roll nebo devastující Knocked Loose se svým hitem Suffocate. Zkrátka se jedná o nejvíc metalový licencovaný soundtrack a navrch s mými osobně oblíbený interprety. Bravo.


ZÁVĚREM

WWE 2K25 pokračuje v přirozené evoluci a opět rozšiřuje již funkční herní režimy a mechaniky, navrch však přidává nové drobné gameplay prvky, nový režim The Island, vynikající Showcase a MyRise mód a mnoho dalších. Do toho všeho si připočtěte maniakální počet 300+ hratelných postav, úžasnou responzivní arkádově simulační hratelnost, pěknou grafiku a možnosti vlastní tvorby. Dostali jsme tedy ještě o něco lepší hru než loni, a už ta dostala onu kýženou desítku. Nutnost pro všechny wrestlingové fanoušky!

Datum vydání: 14. března 2025 – Potřebné místo: 103GB
Distributor ČR: CENEGA Czech – Česká lokalizace: NE