Bohemia Interactive představila nový engine Enfusion

Bohemia Interactive představila nový engine Enfusion

16 prosince, 2021 0 Od Jiří Hora

Studio Bohemia Interactive patří k těm největším u nás a zdmi jeho poboček koluje mnoho let působnosti a úspěchů, zejména na poli válečných akcí. Studio pro tvorbu svých her využívalo výhradně svůj vlastní engine v případě posledních her to byl Real Virtuality. Ten ale tvůrce omezoval se svým využitím pro platformu PC. To bylo nejspíše důvodem toho, proč se pobočka v Brně rozhodla pro jejich první multiplatformní titul Vigor využít Unreal Enginu. Nutnost externích enginů je ale opět minulostí, jelikož naše milovaná Bohemka představila zbrusu nový engine Enfusion, který si nic nezavdá ani s konzolemi Xbox a Playstation a bude budoucností her z režie studií Bohemia Interactive.

V tiskové zprávě společnosti Bohemia Interactive stojí: 

„Už od založení Bohemia Interactive před 22 lety jsme vždy preferovali využívání vlastního in-house enginu. Žádný jiný dostupný engine na trhu nám totiž neumožňoval vytvářet takové hry, jaké bychom chtěli, tedy simulace s detailní fyzikou fungující v masivním měřítku otevřených světů, které si mohou hráči a komunity snadno uzpůsobit k obrazu svému. Na tom se nic nezměnilo. Náš dosluhující engine Real Virtuality, použitý například v našem titulu Arma 3, už ale stále častěji narážel na své technologické hranice. Enfusion je naproti tomu připraven čelit technologickým výzvám budoucnosti a bude bez nadsázky formovat podobu našich her v další dekádě,“ říká Marek Španěl, zakladatel a CEO Bohemia Interactive.

Multiplatformnost a využití moderních technologií

Engine Enfusion je multiplatformní, tedy umožňuje vývoj her jak pro PC, tak pro konzole Xbox a PlayStation. Hráče na PC a Xboxu potěší plná podpora rozhraní DirectX 12. Základem je programovací jazyk C++ s high-level skriptovací nadstavbou s názvem Enforce (OOP skriptovací jazyk, se kterým se mohli hráči setkat již například v DayZ). K renderování jsou využívány shadery psané v jazyce HLSL. 

Audiovizuální podoba her založených na novém enginu tak bude držet krok s dobou. Optimalizace využití zdrojů moderních procesorů a grafických karet umožní plynulý chod a stabilitu vykreslovacích frekvencí i při náročných simulacích. Vývojáři své úsilí věnovali také podstatnému vylepšení síťového kódu slibujícímu ještě lepší multiplayerové zážitky.

Enfusion Workbench – všechny vývojářské nástroje pohromadě

Jednou z hlavních předností enginu Enfusion je jeho přehlednost a uživatelská přívětivost pro vývojáře. Díky sadě nástrojů Enfusion Workbench budou moci snadno upravovat atributy vyvíjené hry či modu. Nadšeným komunitním tvůrcům obsahu se do ruky dostanou stejné profesionální nástroje, jaké využívají vývojáři v Bohemia Interactive.

Workbench je zároveň úzce propojen s backend systémy Bohemia Interactive, včetně vlastního workshopu. Díky tomu slouží jako robustní nástroj nejen pro vývoj, ale i kompozici a distribuci módů pro všechny hry, které na enginu Enfusion běží.

Budoucnost a termín uvolnění pro veřejnost

Vývoj enginu Enfusion dnešním oznámením zdaleka nekončí. Jeho postupná evoluce zůstává hlavní prioritou studia Bohemia Interactive. Samotný engine spolu s nástroji pro vývojáře a uživatelskou dokumentací bude uvolněn pro veřejnost již brzy spolu s první oficiální hratelnou ukázkou jeho předností. Bohemia Interactive prozatím nezvažuje licencování enginu Enfusion vývojářům pro tvorbu jejich vlastních her.