Microsoft měl zrušil vývoj vlastního handheldu kvůli vysokým požadavkům AMD
8 října, 2025Dlouho se spekulovalo, že Microsoft i Sony připravují své vlastní first-party handheldy, které by doplnily jejich příští generaci konzolí. Podle nových informací to ale alespoň u Microsoftu zatím neplatí. Známý insider KeplerL2, který se v minulosti opakovaně trefil v odhaleních týkajících se hardwaru AMD, nyní uvedl, že Microsoft zrušil vývoj vlastního handheldu kvůli vysokým požadavkům AMD na počet objednaných čipů.
Podle jeho informací AMD požadovalo, aby Microsoft pro handheld objednal minimálně 10 milionů čipů, což firma považovala za příliš velké riziko. Zájem o přenosné konzole je sice stabilní, ale ne natolik, aby se podobná investice vyplatila – pro srovnání, Steam Deck se měl celosvětově prodat v přibližně 5 milionech kusů, zatímco Lenovo Legion Go a Asus ROG Ally dosáhly zhruba 1–2 milionů prodaných jednotek.
Zpráva zároveň naznačuje, že Microsoftův handheld byl teprve v rané fázi vývoje a nikdy se nedostal do fáze funkčního prototypu. Místo vlastního řešení se tak Microsoft rozhodl navázat užší spolupráci s Asusem, který už tento měsíc uvede na trh speciální edici ROG Xbox Ally – handheld s plnou podporou Xbox ekosystému.
Otázkou zůstává, zda do přenosného segmentu nakonec vstoupí Sony. Ta má s handheldy historické zkušenosti díky konzolím PSP a PlayStation Vita, a podle nedávných spekulací by mohla s PlayStation 6 uvést i kapesní variantu. Pokud by se ale setkala se stejnými požadavky ze strany AMD, mohla by čelit stejným překážkám jako Microsoft.



