Transformers: Battlegrounds – Recenze

Transformers: Battlegrounds – Recenze

26 října, 2020 0 Od Adam Král

Zemi napadli emzáci z vesmíru. Půlka týmu členů Avengers je mrtvá, ostatní hrdinové v důchodu, nebo zaneprázdnění. A stejně by na tenhle vesmírný šmejd neměli výbavu. Jedná se totiž o armádu super-nabušených Deceptikonů, vedených Megatronem. Optimus Prime je Bůh ví kde a zemi tak musí ochránit jejich odvěcí protivníci – autoboti – a zachránit to, co ze Země zbylo. Pokud vám to z nadpisu a perexu nedošlo, máme před sebou další výtvor s tématikou oblíbených Transformerů. Dostali jsme několik filmů, režírovaných Michaelem Bayem, pár docela úspěšných animovaných seriálů a několik opovržení hodných her s výjímkou série Cybertron, která si u kritiků vedla velmi dobře. Nový Transformers: Battlegrounds se snaží v této těžké době prolomit ledové ticho po posledním nezdařilém pokusu a ukazuje, jak lze takovou hru udělat, ke všemu specializovanou na děti a tak se na ni také musí nahlížet.

Ano, Transformers: Battlegrounds je zaměřené primárně na dětské publikum. Žádná krev, žádná brutalita, robustní a občas nešikovné ovládání, a příběh s humorem pochopitelným i pro nejmenší. Hru vyvíjeli vývojáři z Coatsinku, ve spolupráci s vydavatelem Outright Games. Nemusíte být fanoušky Transformerů – hru si užijete, i jako méně náročný hráč. Tedy, většinou. Nejdřív si ale pojďme říct, co je vlastně nový titul zač. Jedná se o RTS žánr přístupný pro všechny věkové kategorie. I přes to se ale na těžkou úroveň obtížnosti solidně zapotíte. Tedy, alespoň pokud nehrajete tyto druhy her často. Pro mě osobně bylo občas docela obtížné vymyslet vhodnou strategii.

V jednom kole totiž může každý autobot udělat jen tři tahy a dvě akce. Jednou je útok, který lze provést jen jednou a druhou, frekventovanější, je pohyb. Pohyb i útok si vždy vezme jednu “kuličku” – tah – podle síly. Pokud se chcete pohnout o více políček, připravte se na to, že vám to doslova sežere všechny tři body. Pokud chcete útočit, záleží také na tom kolik bodů do toho investujete. Jeden v případě nejslabšího útoku, dva pro ten o něco silnější, nebo tři na instakill těch menších/slabších cílů. Zabojovat si ale bude možné i se známými bossy jako je Megatron, Starscream a další. Boje s těmi silnějšími autoboty jsou opravdu skvělé. Zatímco ty menší vyřadíte pár údery, ti větší si jich žádají několik, přičemž tyto souboje nejsou zrovna snadné. Pokud se rozhodnete tah vzdát, tzv. vyčkat, a kuličky si ušetřit, promění se na Energon, za který můžete po naplnění jeho baru udělat velmi silný útok, zasadí soupeřům velmi efektivní úder a odebere jim solidní porci životů.

Příběhová část se dělí na několik aktů, které nabídnou mise s většinou stejným zadáním. Jednou se musíte někam dostat, poté zase přežít a nakonec někoho zlikvidovat. To vše za použití vašich Autobotů. Vrací se staří známí, ale máme tu i nějaké nováčky. Jmenovat můžeme Bumblebeeho, Optima Prima, nebo Ratcheta (Zdravíme Clanka – fanoušci pochopí.). Zpět ale k Autobotím postavám. Ti se dělí do tří kategorií. Scout, Brawler a Support. Nejspíše je vám zcela zřejmé, že scout slouží k průzkumu okolí, kdežto Brawler je zde definicí tanku. Support, jako takový Ratchet, vás pak může obnovit zdraví. V boji může váš Autobot také zemřít a k životu ho zpátky nepřivedete. V případě, že daný tahový souboj vyhrajete, získáte tzv. Spark Pointy, jenž následně můžete využít na nákup nových schopností pro své hrdiny.

Jelikož se ve hře nachází tři rozličné třídy transformerů, najdeme zde také tři rozdílné stromy dovedností. Ty jejich nákup nám pochopitelně zpřístupní další taktické možnosti, jako v celé řadě jiných her podobného řazení. Na mátkově můžu zmínit takový XCOM, či Gears Tactics. Zde to však berte s menší rezervou, jelikož Transformers: Battlegrounds cílí na úplně jiné publikum, než dva zmíněné tituly, což je také na komplexnosti samotných dovednostních stromů zcela patrné. Nicméně jistá jednoduchost je v tomto žánru směrem k dětem zkrátka potřebná, takže to novým Transformerům můžu i odpustit.

Hlavní kampaň Transformers: Battlegrounds je poměrně krátká na to, že na hře stojí cenovka 1050 Kč. Za tu cenu totiž dostanete 6ti hodinnovou kampaň, i když je možná pravdou, že cílová skupina v ní stráví možná času o něco více. Sluší se tedy dodat, že jakmile kampaň dohrajete, zpřístupní se vám Arcade mód, který zároveň umožní lokální multiplayer. Získáte tím šanci si v kooperaci prolézt celou kampaň znovu. To hře v jistém slova smyslu přidává další rozměr.

Pokud bych na hře hledal jednu zásadní slabinu, je jí jednoznačně soundtrack. Hudba sice hraje v menu hry a soubojích také, ale je škoda, že přehrává dokola stále stejná skladba. Ovládání je velmi jednoduché, což není nijak na škodu. Kamera dělá občas nezbedné pohyby, na které se ale dá zvyknout. Mě potěšil zejména skvěle laděný dabing všech postav prošpikovaný vtipnými hláškami a narážkami, které neurazí ani dospělejší publikum.

Transformers: Battlegrounds je velmi dobře optimalizovaná a drží si na PS4 poměrně stabilní framerate, i když nějaké ty záškuby se sem tam najdou, avšak spíše raritně. Nelze tedy mluvit o odbité práci, což by v opačném případě, vzhledem k vizuální podobě celé hry, bylo velmi smutné. Hru tak můžu z tohoto hlediska s klidným srdcem doporučit. Myslím si však, že hra se přeci jen více hodí na platformu Switch, kde je také dostupná. Jde dle mého názoru o skvělou zábavu vhodnou na cesty.

Přestože je nový přírůstek do rodiny vesmírných robotů, Transformers: Battlegrounds, cílený hlavně na děti, vůbec to nevadí. Hru si totiž užijí jak oni, tak i dospělí hráči, pro které může hra zvláště na vyšší obtížnosti představovat i možnou výzvu. Pokud překousnete trochu kratší kampaň, dostanete skvělý titul, který si velmi snadno oblíbíte. Vřele doporučuji.

Autor: Adam Král
Testovaná verze: Playstation 4

Datum vydání: 23. října 2020 – Potřebné místo na disku: 5,7 GB