Fishing Adventure – Recenze

Fishing Adventure – Recenze

30 srpna, 2021 0 Od Jiří Hora

Nejsem rybář. Ryby nejím. Možná se tedy ptáte, proč jsem se vrhnul na recenzi něčeho takového jako je simulátor rybaření. Byla to zvědavost? Možná. Měl jsem nějaká velká očekávání? Ani ne. Nicméně jsem skutečně netušil, jak … nudná hra Fishing Adventure je. Jasný, můžete si říci „On, není rybář, tak tomu nerozumí.“, jenže já na rybách párkrát byl a k mému srdci si to prostě cestu nenašlo. Jenže rybaření mohu brát jako jakési spojení s přírodou, ale to bohužel ve Fishing Adventure nenajdete. Vlastně ono toho ve hře celkově moc nenajdete.

Ve hře, za níž stojí vývojářské studio Ultimate Fishing, najdete všeho všudy dva herní režimy – Play a Quest. Oba přitom stojí na úplně tom samém. Odděluje je pouze to, že Play je jakési freeroam rybaření, kde nemáte žádné konkrétní cíle a prostě si jen „užíváte“ té pohody u vody. Quest už sám o sobě napovídá, že zde budeme plnit nějaké ty úkoly, či spíše výzvy. Nicméně nečekejte nic světoborného. Vše se skládá pouze z úkolů typu – chyť tolik ryb, chyť tolik ryb v takové váze, chyť přesně tolik ryb, a další úkoly tohoto typu. Jo a na všechno máte časový limit, který když vám dojde si za herní menu můžete dokoupit.

Ano, výše uvedený popis přesně vystihuje vše, co se ve hře děje a ne skutečně nepřeháním. Ve hře toho moc není. Změnu tak přináší jen několik skutečně rozličných prostředí, které nás vezmou na rybářskou túru kolem světa. Vše začíná v Polsku a abyste se dostali do dalších destinací, je nutné splnit určitou úroveň, kterou získáváte jak jinak než chytáním ryb, a zaplatit si licenci. No a peníze si také vyděláváte chytáním ryb, tedy prodejem těch, co chytnete.

Ono se to má tak. Když se vám podaří chytit nějaký ten úlovek, hra vám dá vybrat, jestli jej chcete prodat, nebo pustit. Prodej vám dá zmíněné peníze, puštění bonusové zkušenosti. Čím větší a vzácnější ryba, tím více zkušeností, ale i větší nabídka peněz. Vždy je třeba najít balanc v tom, kolik ryb během hry pustit a kolik jich prodat. Protože jak asi tušíte, tak peníze budou hrát roli ještě v jednom aspektu hry – vybavení.

Fishing Adventure nabízí několik druhů prutů, splávků, návnad, navijáků a vlasců. Nicméně, lepší vybavení je rovněž spjato s vaší úrovní, takže jen peníze nestačí, takže opět je třeba zmínit onen balanc. A víte vlastně co? Tuto mechaniku musím vlastně vývojářům pochválit. Jelikož to funguje a vás to nutí jít a snažit se chytat ty nejlepší možné kousky. Takže když vezmu v potaz, že bych možná i ten rybář byl, asi bych měl o hře lepší mínění. Já si ale stále budu a musím stát za tím, že mě neustálé nahazování a tahání jednoduše nebaví. Tedy alespoň ne na ovladači.

Pokud bych měl možnost nějakým způsobem simulovat prut, což třeba taková Switch verze dokáže, asi bych se u hry bavil více. Jenže v této době, kdy Kinect již není součástí konzole a vývojářská studia s ním nepočítají, navíc Xbox Series jej ani nepodporuje, je tato hra na konzolích Xbox králem nudy. Vše se totiž rázem omezuje na jedno tlačítko a dva triggery. To je celé ovládání. Jistě, když skousnete tu počáteční enormní porci nudy, kdy chytáte jen malé mřenky, tak se občas dostaví i nějaký ten souboj s pořádným mackem, ale to je asi veškerý adrenalin ve hře.

Člověk by si mohl myslet, že ve hře nám vývojáři poskytnout alespoň detailní pohled na ty taje přírody, ale ani to ne. Mezi jednotlivými místy, kde se na lov ryb můžete vydat jsou takové kvalitativní rozdíly, až si říkám, že snad na každém místě dělal úplně někdo jiný. Ale abych nepřeháněl, tak titul nejhezčí hra roku nezíská žádné z dostupných map. Vlastně ani titul průměrný vizuál. Věřím, že na PC hra bude možná, ne určitě vypadat lépe. Je to dáno vlastně jednou zásadní věcí. Fishing Adventure totiž absolutně ignoruje jakoukoliv existenci mezigeneračního Xbox One X a dokonce i nových konzolí Xbox Series.

Výsledkem je hra absolutně postrádající nějaký ten hlubší detail. Vše kolem je zubaté, textury jsou neostré, vykreslovací vzdálenost otřesná a odrazy na hladině doslova k smíchu. Zde by se asi dalo očekávat, že ta hra alespoň poběží 60 fps. Omyl. Hra běží 30 fps a dokonce věřím, že na standardní konzoli Xbox One dokonce nebudou ani stabilní. Tahle konverze je za mě jedno velké špatně. Rád bych byl ke hře milejší opravdu, ale zde to nejde. Pokud v současnosti vývojáři ignorují existenci čehokoliv výkonného a vzhled hry ani omylem neodpovídá jejímu výkonu, tak se vlastně není o čem bavit. Fishing Adventure pro konzole Xbox nemá mnoho potenciálu kohokoliv zaujmout.

Rád bych řekl, že ve mě Fishing Adventure vyvolalo lásku k rybolovu, ale ne, skutečně ne. Hra krom povedené herní mechaniky pro odemykání vybavení a dalších map, nenabízí nic zábavného, či propracovaného. Navíc fakt, že je v Xboxové verzi absolutně ignorován fakt, že zde existují i nějaké výkonnější modely, je donebevolající. Vizuál tím velmi strádá, stejně tak výkon hry jako takové. Bohužel, tuto hru nemohu v této verzi nikomu doporučit a i zarytí rybáři by si koupi této hry měli zatraceně promyslet, naštěstí investice kolem 300 KČ by případně nebyla příliš velkou ztrátou.

Datum vydání: 13. srpna 2021 – Potřebné místo na disku: 1,5GB