Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged – Recenze

23 října, 2023 0 Od Jiří Hora

Přede dvěma lety nám herní studio Milestone dodalo povedenou závodní arkádu na motivy slavných autíček Hot Wheels a ačkoliv jejich počin nebyl bez chyb, tak šlo o povedenou záležitost, která dokázala zabavit. Nyní se tvůrci vrací na start a to s druhým dílem nesoucím název Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged. Už od oznámení neslo pokračování příslib zlepšení a to na základě zpětné vazby, kterou tvůrci dostali nejen od recenzentů, ale zejména od samotných hráčů.

Asi nemá smysl chodit kolem horké kaše. Novinka splnila prakticky vše, co slíbila a je ve všech ohledech lepší hrou, než kterou jsme dostali v roce 2021. A jsem za to rád. Milestone dokázal, že zábavná závodní arkáda nutně nemusí stát na mechanikách Mario Kart, kde je klíčem k úspěchu jednoduchá hratelnost okořeněná power-upy. Nové Hot Wheels si totiž vystačí jen se zrychlováky, potažmo zpomalováky, nitro barem a zejména překážkami, jichž může být celá řada a nemusí jít nutně o pavouky, či tlamu tyranosaura. O tom ale až za chvíli.

Novinka nabízí několik herních režimů, kdy většinu z nich můžete vidět prakticky všude, ale všechny převyšují v podstatě dva z nich. Tedy kampaň v podobě Creature Rampage a pak jednoduše Track Editor. Než se k nim ale dostaneme, není od věci si dokončit celý výčet, ať to máme obsahově pěkně ucelené. Vedle zmíněné dvojice tu najdeme ještě Quick Race, který je možné nastavit vedle AI oponentům, také na rozdělené obrazovce. Vše pak doplňuje online multiplayer s rovněž možností Quick Race, ale také Private Lobby, kde se hry budou moci zúčastnit pouze vámi pozvaní hráči.

Pojďme se ale přesunout ke Creature Rampage, jenž zde zastupuje kampaň a jenž do hry vnáší i jednodušší story-line. Příběh nám je vyprávěn skrze komiksové slajdy, kde se dozvídáme, že nám tak trochu zvlčela ikonická Hot Wheels “zvířátka” jako pavouk, T-Rex, či třeba chobotnice a rozhodla se zničit místní město a my tomu musíme zabránit. Jak? Závoděním! A to skrze několik typů závodů, jichž jsou v kampani desítky. Najdeme tu tedy klasický závod, eliminátor, závod s časem, driftování, či checkpoint (orientační závod). Na konci každé kapitoly vás pak čeká boss race, kdy musíte skrze daný úkol zlikvidovat ono ikonické zvíře.

Na hře se mi líbí, že odkazuje na celou historii značky Hot Wheels a vše, co za svou existenci přinesla, ať už jsou to zmíněné ikony, které vycházeli, co by součást jednotlivých drah, nebo zejména autíčka jako taková, kterých je zde hned na 130. Najdeme zde jak naprosté klasicky, tak sběratelské rarity, kdy nechybí ani autíčka z limitovaných edic, takže se můžete prohánět třeba DMC DeLorean z Návratu do Budoucnosti, nebo KITTem z Knight Ridera. No a takto bych mohl pokračovat ještě dlouho. Tomu se říká skutečný fan servis, byť o něm hra není, ta je o hlavně o zábavě a ta staví na hratelnosti.

Hratelnost staví na několika faktorech, těmi jsou nejen zmíněná autíčka nabízející různé jízdní vlastnosti, které lze dále upravovat skrze jejich vylepšování, které je poměrně intuitivní a na první pohled lehce uchopitelné, ale zejména pak jednotlivé tratě a pak jízda jako taková, která je nyní okořeněna o dash do stran, či skok. Tyto dvě novinky vnáší do hry celou řadu nových možností, jak si s překážkami, ale třeba i samotnými soupeři poradit, takový dash nemusí nutně sloužit jen jako prvek k vystrčení soupeře, ale také jako korekční nástroj vaší trajektorie, která nutně nemusí opět končit na dráze. Skokem se pak lze lehce dostat přes nějakou nižší překážku, či se skrze něj můžete dostat například do přítomné zkratky, a tak dále. Asi chápete, co tyto dvě možnosti přinášejí. Každopádně je třeba mít na paměti, že obojí spotřebovává nitro bar a je tak na uváženou, kdy je co vhodné použít, jelikož nitro boost nemusí nutně řešit vše, byť já si s ním prakticky vystačil, tedy ve spojení se skokem. Dash jsem používal minimálně, byť své výhody má. Záleží jen na tom, jestli je využít potřebujete že.

Tratě jsem si záměrně nechal na samostatný odstavec. Lehce bych řekl, že jsou alfou a omegou všeho. V předchozím díle jsme od vývojářů dostali skutečně zajímavé kousky, které ale působily zaměnitelně a sterilně. To se nyní mění, jelikož tratě se skládají z různorodějších kousků a nabízejí daleko větší variabilitu. Nutně navíc nemusí být trať tvořena pouze dílky z drah Hot Wheels. Kolikrát se budete prohánět po trávníku, koberci, či třeba betonu. To do jízdy vnáší další rozměr, jelikož na takovém trávníku je třeba počítat s tím, že autíčka budou daleko více klouzat. Jelikož jsou pak tratě silně variabilní, tak se vám nestane, že by vás hra začala brzy nudit. Ba naopak. Čím dál v rámci kampani jste, tím větší výzvy před vás hra staví. To může být v jistý moment frustrující, ale jak se na tratích začnete orientovat, je to jen jedna velká radost.

Možná si vzpomenete na to, jak se v minulém díle získávala jednotlivá autíčka. Skrze lootboxy. Touto cestou Milestone ale tentokrát nešel a autíčka si jednoduše kupujete v obchodě a to za herní měnu. A rovnou říkám, že se nemusíte bát mikrotransakcí. Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged vás nestaví před žádnou Sophiinu volbu v nákupu nového autíčka, jelikož kreditů je vždy dostatek a kolikrát si po třech závodech můžete koupit autíček hned několik. Občas navíc dostanete Token na Spin-wheel, kde můžete získat nějaké to autíčko zdarma. Jak tedy celý obchod funguje? Každou hodinu obměňuje svou nabídku a vy tam vždy najdete trochu jiné kousky, byť se mohou časem opakovat samozřejmě. To proto, abyste neměli slzy v očích, když vás něco mine. Na druhou stranu vás tato mechanika nutí, abyste do obchodu poměrně pravidelně nahlíželi a třeba i o kýžený kousek nepřišli.

Opusťme ale již kariéru a přesuňme se bleskově k Editoru tratí. Ten je velmi komplexní a prakticky byste skrze něj mohli napodobit práci vývojářů. Ostatně tvůrci jednoduše uvolnili své vlastní nástroje pro tuto tvorbu. A ačkoliv se vše zdá až příliš složité, tak opak je pravdou. Své první kousky postavíte poměrně rychle, jelikož vše je poměrně intuitivní. Jistě něco složitějšího bude vyžadovat trochu cviku, dobrou prostorovou orientaci a slušnou představivost, ale jestli to všechno máte, pak je pro vás hranice sprostým slovem. A pokud náhodou nemáte nervy a čas se s něčím dělat, tak není třeba zoufat. Můžete prostě stahovat tratě vytvořené ostatními hráči, tedy v případě, že je sdíleli s komunitou. Ostatně to samé můžete dělat s vašimi výtvory.

Jak je na tom nové Hot Wheels Unleashed 2 technicky? Během hraní jsem nenarazil na žádný bug, či glitch, což je rozhodně dobrá zpráva. Snímkovací frekvence je stabilní a vše jede jak jeden dobře namazaný stroj. Někoho může zamrzet, že hra postrádá v některých ohledech detaily, ale na to si velmi rychle zvyknete. Je třeba navíc přemýšlet nad tím, co hra vlastně znázorňuje, jelikož skutečná auta to rozhodně nejsou. Modely tak odpovídají svými detaily svým reálným předlohám, takže pokud máte někdy pocit, že tu nějaká ta textura chybí, možná není od věci si na internetu najít originál. Ale jinak ano, prostředí by v některých ohledech mohlo být lehce detailnější, ale to už nechám na každém z vás. Nejhorší na hře byly asi otřesné čekací časy na připojení do hry více hráčů, ale jinak? Asi nic, co by stálo za zmínku, či nějak rušilo celkový zážitek ze hry.

Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged není dokonalou hrou, nějaké ty chybky zde najdete, ale to neznamená, že nejde o kvalitní a hlavně zábavný kousek. Protože přesně tím hra je. Máme tu povedenou kampaň, nádherně zpracované modely autíček, svižnou a návykovou hratelnost, a pokud by někomu náhodou přišlo, že je zde nedostatek tratí, tak je k dispozici i robustní editor tratí. No co chtít více. Milovníci arkádových závodů budou hned doma a pro fanoušky Hot Wheels je tato hra absolutní povinností.

8/10

Datum vydání: 16. října 2023 –  Potřebné místo na disku: 30GB
Distributor ČR: Playman.cz –  Česká lokalizace: NE