Přiblížena zpětná kompatibilita na konzolích Xbox Series X a Series S

Přiblížena zpětná kompatibilita na konzolích Xbox Series X a Series S

15 října, 2020 0 Od Jiří Hora

Zpětná kompatibilita je u každé nadcházející konzolové generace ožehavé téma, jelikož nikdo z nás nechce ztratit svou dosavadní knihovnu her. Jistě řešením je vždy ponechání předchozí konzole, ale ne vždy k tomu máme místo v poličce, či na TV stěně. Otázka zpětné kompatibility se nevyhnula ani nadcházející generaci konzolí a zejména Microsoft chce pokračovat v tom, co nastavil u konzole Xbox One, tedy spojit všechny generace Xbox  na jedné platformě, což se mu doposud dařilo velmi dobře a konzole Xbox Series mají být tím nástrojem, který toto dovede ještě dále, zejména pokud jde konzoli Xbox Series X. Microsoft se tak s námi nyní podělil hned o několik zásadních detailů o tom, jak bude Zpětná kompatibilita na nových konzolích fungovat.

U každé hry, která poběží na zmíněných konzolích, by se měl projevit nárůst jejich výkonu. Konzole Xbox Series k tomu navíc nebudou vyžívat žádného boost režimu. Tituly budou využívat jejich hrubého výkonu, tedy CPU, GPU, ale i rychlého SSD disku. To vše by mělo vést k lepšímu frameratu, rozlišení, ale i komplexnímu zlepšení vizuální stránky. SSD disk se pak postará o kratší nahrávací časy, s čímž souvisí i nová architektura Xbox Velocity. Pokud jde o podporu HDR, tak ta by měla být u každého podobného titulu zahrnuta formou nového enginu, který toto umožnuje zcela automaticky, což opět povede k vylepšení vizuálu starších titulů.

Konzole Xbox Series nám mají ukázat, že i do starších titulů lze přenést výkon nové generace, což by se mělo promítnout zejména na jejich plynulosti, tedy jinak frameratu. Microsoft dlouho hledal cesty k tomu, jak zdvojnásobit framerate u starších titulů a jak ukazuje video pod tímto odstavcem, tak se jim to podařilo. Dvojnásobný framerate byl demonstrován na hře Fallout 4, která měla problém i s 30 snímky za sekundu. Na konzolích Xbox Series si tak tuto hru budeme moci vychutnat v naprosto stabilních 60 snímcích za sekundu.

Představena byla také metoda nazvaná Heutchy. Co je jejím cílem? Aby hry, které byly původně postaveny na nižším rozlišení, což zahrnuje rovněž tituly z Xboxu původního, či Xboxu 360, běžící max v rozlišení 720p, ale často méně, dosáhly rozlišení 4K, ale i dalších výhod. Mezi něž patří anizotropní filtrování, či vyhlazování hran. Microsoft se snažil, abychom si naše oblíbené tituly mohli užít v podobě, která nám dříve nebyla vůbec umožněna. Jsem osobně zvědaví, jak se nové funkce konzolí Xbox Series v realitě podepíší na starších titulech. Ostatně já sám mám nějaké resty, které bych rád dohnal a proč si je nezahrát v lepší kondici, než mi bylo umožněno dříve.

Konzole Xbox Series X a Series S budou disponovat i celou řadou dalších zajímavých funkcí, které budeme moci objevovat už 10. listopadu, kdy zmíněné konzole dorazí na trh, včetně toho našeho.