Sackboy: A Big Adventure (PC) – Recenze

Sackboy: A Big Adventure (PC) – Recenze

11 listopadu, 2022 0 Od Aleš Pitrmoc

Je to tady! Nejnovější člen rodiny LittleBigPlanet (česky „Nápadosvět“) má svůj port na PC. Jak jste mohli přečíst v naší původní recenzí, hra Sackboy: A Big Adventure je ze zmíněné série pro Playstation a je od tvůrců Sumo Digital. Snad není nutno specifikovat, že herní obsah je skutečně stejný, ale liší se nějak gameplay? Pojďme se podívat, jak hra působí na laika této série a jak hra funguje na stolním počítači.

Nejdřív uvedu na pravou míru, jak je to s portem na PC, protože Sackboy je přeci jen původní hra na Playstation 5. Přenesení se povedlo, jak to jen u plošinovek jde, i přes to, že pohyb s joystickem bude vždycky intuitivnější, než střídání šipek či wsad, pro klávesnici nemám výhrady – a i kdyby, PS4 controller nebo DualSense můžete spárovat se hrou tak jako tak. Na počítači ale určitě jiný zážitek než na PS samozřejmě nečekejte. Ovládání je krásně přeloženo pro vaše ruce na klávesnici a je nastavitelné.

Když mi přistála na stole kopie Kukyho, nejdřív jsem nevěděl, co si mám myslet, kde jsou moji skaveni, topivci nebo zombíci? Musel jsem nejdřív udělat menší průzkum po encyklopediích, abych se do příběhu mohl správně vžít. A nakonec jsem se naštěstí v této hře taky něco namlátil. Jak jsem nastínil, bohužel tuto sérii opravdu neznám a docela se stydím, protože od kolegy vím, že jde o důležitou součást herní historie Playstationu. Snad můžu jen říct: „stane se“.

V příběhu, který není zdánlivě hlavní prioritou hry, se setkáváme s klasickou pohádkovou zápletkou. Všechno je v pořádku a všichni si šťastně užívají života a hledí svého, když se zničehonic zjeví velký a nekomplexní (což je samozřejmě dobře) zloduch a všem během chvilky změní, či ukončí idylický život, včetně hlavní postavy. Zde se objeví Váš hlavní záporák „Vex“, který unese obyvatele Nápadosvěta, ale náš “hakisák” naštěstí unikne a poté se s ním vydáváme na dobrodružství po různých planetkách, kde se několikrát setkáváme jak s Vexem, tak také s dalšími záporáky. Na těchto světech se ale také setkáváme s přáteli, jako například „Scarlet“, kteří Sackboyovi radí a pomáhají.

Celkem hra nabízí odhadem hezky zaokrouhlených 10 hodin pro průměrného gamera s tím, že získání 100% úspěšného průchodu hry by Vám mohlo trvat až 3x tolik. Mladším hráčům obojí nejspíše zabere o chvilku déle, ale první průchod za to určitě stojí. Postavičku si můžete modifikovat různými kostýmy, ale i jednotlivými částmi oblečení, což je úplně úžasné, vzhledem k tomu, že kostýmy často referují na jiné úspěšné Playstation série, a to případné znudění trošičku oddaluje a vrátit se ke hře po nějaké době pro splnění úspěchů a získání platiny může být dobrá oddechovka, nicméně nutnost projití levelu znovu pro získání všeho je pro mě líná cesta pro prodloužení herního času.

Sumo Digital u této nejnovější hry z Nápadosvěta vynechala budování, což mě trochu mrzelo, protože je to něco, s čím bych si já osobně, a jistě spousta dalších, vyhrál. A i když jsem si hru vyzkoušel sám, velký plus určitě je i to, že hru můžete projít až s třemi přáteli, kdy samozřejmě spolupracujete. Proto taky tyhle kooperačky preferuji, byť hrajete za vycpanou ponožku, nikdo vám nenatrhne hýždě jako v NHL a pak se vám ještě vysměje. Multiplayer pokračuje i po hlavní dějové lince a je na něj kladen velký důraz. Po této stránce si ji určitě užijete, ideálně hlavně pokud máte mladší členy rodiny a toužíte po rozmanité hře, ve které není prioritou hrát proti sobě, ale spolu. Sackboy: A Big Adventure má rozhodně co nabídnout pro každou věkovou kategorii. Osobně mám docela užší skupinu žánrů, ale i tak jsem byl hrou příjemně překvapený a zabavený.

Hra má opravdu ideální obtížnost, kdy nemáte pocit, že vás vede za ručičku a zároveň na vás nečekají puzzlovitá překvapení či mechaniky, které rozhodí plynulost hry a tak i herní požitek. Musím se přiznat, že jsem párkrát dostal nakládačku a zvýšil se mi tep, ale spíše některými náročnějšími překážkami než nepřáteli, od kterých občas nevíte co čekat.  Paření této hry mi přineslo chuť nostalgie na večery s mývalím špionem, Slyem. Kdy neutíkal čas a vešla se do mě celá čokoláda. Celý vzhled a atmosféra této hry pocit jen doplňují, ačkoliv mi chybí některé kýčovité komické zvuky a situace. Narozdíl od dob, kdy jsem hrál a trpěl u Slye jako malý, většina levelů Sackboye šla uspokojivě projít s plným skórem i když jsem se nesnažil najít každou bublinku či zvoneček, který funguje jako herní měna u kouzelníka Zomzoma, kde si kupujete doplňky kosmetického rázu – žádné mikrotransakce! Hurá!

Díky shromažďování všeho sbíratelného jste jemně postrkování k důkladnému prozkoumávání map a můžete tak narazit na skryté vchody, kde jsou nepovinné části mapy, doplněné minihrami a ty mi vždycky ulevily od stresu zapeklitých překážek tam venku. Dále přichází bossfighty, které mají vícero fází, naštěstí ale ne jako v Sekiru, z kterého se mi ještě teď ježí chlupy na zádech (Sekiro jsem samozřejmě neprošel, raději jsem si zachoval duševní zdraví). Každý boss je unikátní a procvičí vaše mozkové buňky, pokud byste cítili, že je hra příliš jednoduchá či jednotvárná a odměnou nejsou jen body, ale i hrdost z pokoření. No a nakonec, i přes svou tvrdou slupku jsem občas hrozně snadno dojat. Velké finále je totiž trhák a umím si představit, že spousta malých gamerů může po skončení příběhu pyšně skákat nadšením.

Po grafické stránce hře nic nechybí a na plné detaily si ji můžete užít s dnešní průměrnou výbavou. S ohledem na to, že u těchto her se většinou dbá spíše na praktičtější stránky vzhledu, je tohle graficky jedna z nejkrásnějších her, které jsem kdy hrál. Detaily a design jsou jako z animáku a opravdu vám pomohou k vtáhnutí do tohoto roztomilého světa. Zároveň, jak bylo také poukázáno v naší první recenzi, jednotlivé levely doprovází hudba, která většinou krásně doplňuje hravou atmosféru, a to píšu jako někdo, pro kterého jde absolutní většina popové hudby úplně mimo. Za mě by mohl hrát v každém levelu samozřejmě metal nebo orchestra, ale i tak jsem rozhodně neměl potřebu zvuk vypínat.

Sackboy: A Big Adventure je z pohledu cílové skupiny hráčů přesně, co bych chtěl a čekal, a pro hráče počítačových her jej doporučuji už jen pro zpestření vaší herní palety, ale zároveň z mého pohledu nevidím nic zásadne nového od dob, kdy jsem hrál tyto hry s několikanásobně méně pixely. Jednoduše – jako malý bych dal této hře klidně 9 bodů, protože bych byl šťastný a nejspíš by vydržela dlouho mou nejoblíbenější hrou mezi jinými dobrodružnými kousky. Ale nyní jsem dospěl k závěru, že jde o lehký nadprůměr, nicméně jsem se rozhodl, že si hra zaslouží přeci jen ten bodík navíc.

7/10

Datum vydání: 27. října 2022 – Potřebné místo na disku: 60GB
DistrIbutor ČR: Playstation Česká Republika – Česká lokalizace: ANO