Valiant Hearts: Coming Home – Recenze

Valiant Hearts: Coming Home – Recenze

4 dubna, 2024 0 Od Jiří Hora

Už je tomu měsíc, co v poměrné tichosti vyšel druhý díl emotivní komiksově laděné adventury Valiant Hearts: The Great War. My jsme trochu ostudně, dali přednost větším titulům, které jednoduše vyžadovaly větší pozornost. Nicméně i na zmíněný kousek nesoucí název Valiant Hearts: Coming Home se nakonec dostalo a tak se s vámi nyní mohu podělit o své dojmy, o nichž se rozepíšu v následujících odstavcích.

Novinka, ačkoliv zase takovou novinkou není, jelikož před rokem dorazila v mobilní verzi na Netflix, což vlastně nikdo moc nechytl, takže ano novinka, nás vezme opět na bojiště Velké války, jinak známé jako 1. Světová válka. Ta je zde opět vykreslována v pochmurných, ale emotivních scénách, byť jsou tu i světélka veselý, jako ve scéně s hudebním číslem, jenž je paradoxně hratelně na QTE asi nejnáročnější vůbec. Obecně ale budeme opět sledovat hrůzy války, ať už z pevniny, vzduchu, či moře. Tvůrci se totiž rozhodli pro větší záběr a tak tu místo dvou hratelných postav máme rovnou pět.

Vrací se nám tedy americký voják Freddie s jeho psíkem a také belgická sestra Anna. K nim se ale přidává Freddieho bratr James, pilot George a také jedna postava z opačné strany barikády, německý námořník Ernst. Postupně se osudy všech těchto postav proplétají, což má za následek krásné příběhové zvraty a oblouky. Ostatně příběh opět hraje prim a dokáže si vás snadno omotat kolem prstu. A jelikož nejde o moc dlouhou hru, má asi kolem 2-3 hodin, tak bych se tímto od příběhu odchýlil, ať si jej můžete naplno užít se vším, co jej dělá tak skvělým.

Je pak určitě velkým plusem, že k hraní nepotřebujete ani moc umět anglicky, postavy obecně nemluví a vše je vyobrazováno skrze různé bubliny s objekty, které jsou předměty zájmu. Pokud ale anglicky umíte, tak si více užijete i cut-scény s vypravěčem a také přiloženou encyklopedii, která obsahuje řadu informací, které se již zmíněného konfliktu týkají, což vždy kvituji.

Ačkoliv bych rád řekl, že pět postav přináší pět různých hratelnostních směrů, tak tomu tak není. Jsou zde sice nějaká ta specifika jako, že Anna se stará o pomoc raněným, tak k tomu má přizpůsobenou minihru, pilot George má pasáže v letadle a třeba James si zahraje s kapelou. Obecně je ale hratelnost postavená na mechanice najdi a přines. V zásadě jde o velmi jednoduchou hru, kterou osvěžují některé stealth pasáže a lehčí puzzly. A ano, pokud jste hráli první díl, tak zde vlastně nevidíte nic jinak a to je také realitou. Jelikož Valiant Hearts: Coming Home nepřináší v zásadě žádnou evoluci ani revoluci a tak trochu hrají na jistotu.

Největší slabinou hry je vlastně ta, že tu máme po druhé to naprosto stejné. Tvůrci se nesnažili přinést nic vysloveně nového, či inovovat. To může být spojené také s původní koncepcí mobilní hry, ale je škoda, že tvůrci nepřidali alespoň komplexní puzzle, či něco podobného. Takto tu máme tři velké kapitoly a v nich několik scén, které chytnou za srdce a vše příjemně plyne, ale nabízí se otázka, jestli je to dostatek. Mě si hra získala, ale nelze opomíjet přesně zmíněná fakta a to je možná důvodem toho, proč třeba níže nesvítí vyšší číslo, byť jsem si hru nesmírně užil.

Nakonec nezbývá nic jiného, než se podívat na technický aspekt hry. Tady asi nejvíce zamrzí fakt, že konzolové verze staví na předešlé generaci Xbox One a Playstation 5, takže i přes jednoduchá 2D prostředí tu máme načítací obrazovky. Jelikož hra technicky diskům konzolí Xbox Series X a Playstation 5 není přizpůsobena. Ale to je asi jediná výtka. Komiksově pojatá grafika hře sluší, vše je detailní a běží s naprostým přehledem v 60 snímcích za sekundu, což je tedy opět limitace předchozí generace. Obecně ale nelze říct na technickou stránku křivé slovo. Zvláště, když je vše dokresleno skvělým emotivním soundtrackem.

Valiant Hearts: Coming Home je i podruhé skvělou příběhovou adventurou zasazenou do kulis 1. Světové války. Děj a postavy vás chytnou za srdce a úchvatně komiksově laděné scény mile překvapí. Jen je škoda, že druhý díl nepřináší vlastně nic nového, což je zároveň jeho největší slabinou.

Datum vydání: 7. března 2024 – Potřebné místo: 5 GB

Svého prodejce hry Valiant Hearts můžete vyhledat na Zboží.cz