Borderlands: Legendary Collection – Recenze

13 července, 2020 0 Od Zdeněk Kortan

S vydáváním remasterů legendárních titulů ze stáje 2K pro konzoli Nintendo Switch se v posledních měsících doslova roztrhl pytel. My tak máme před sebou další splněný sen všech fanoušků a milovníků této hybridní konzole, Borderlands: Legendary Collection. Sérii od studia Gearbox, která je známá pro své osobité vizuální zpracování, neotřelý specifický humor, extrémně návykovou hratelnost, solidní příběh a stovky a stovky nadupaných zbraní, se kterými kosíte tisíce nepřátel. Povedlo se tento skvost převést i na Nintendo Switch? Na to se společně podíváme v této recenzi.

Na začátek chci podotknout, že se nebudu věnovat recenzi samotných her do hloubky, neboť na jejich obsahu se nic nemění a recenze původních her si můžete snadno dohledat, zaměřím se zde na jednotlivé hry, obsažené v této kolekci pro Nintendo Switch a jejich mechaniky a funkčnost na zmíněné konzoli. Obsahem edice jsou tituly Borderlands: Game of the Year Edition, Borderlands 2: Game of the Year Edition a Borderlands: The Pre-Sequel.

Borderlands: Game of the Year Edition je remasterem úplně první hry z roku 2009, jedná se, jak už bylo předtím uvedeno, o zběsilou akční, vtipnou jízdu s vypiplanou hratelností a všeho, co byste od akční hry tohoto typu mohli chtít. Hra obsahuje všechny updaty a dosud vydaná DLC, konkrétně  The Zombie Island of Dr. Ned, Mad Moxxi’s Underdome Riot, The Secret Armory of General Knoxx a Claptrap’s New Robot Revolution. Všechen dodatečný obsah vždy disponuje příběhovou kampaní, novou oblastí a novými zbraněmi, což prodlouží váš čas ve hře o dalších několik desítek hodin.

Dále tady máme Borderlands: The Pre-Sequel, který, jak už název napovídá, je zasazen časově mezi události prvního a druhého dílu, nejedná se o plnohodnotné pokračování, ale i tak nabízí zajímavý příběh, v němž v hlavní roli uvidíme Handsome Jacka a spoustu dalších. Najdete zde dvě příběhové kampaně The Holodome Onslaught a Claptastic Voyage, opět se jedná o zábavný titul, leč v rámci kolekce je to výplň, nikoliv však v negativním slova smyslu.

Dostáváme se asi k hlavnímu lákadlu celé edice, a to Borderlands 2, titulu, který je v sérii mnoha hráči považován za vrchol této lootovací série. Hra i zde vypadá výborně, skvěle se hraje a jednoduše proto, že všechny své kvality si zachovala. Je zde úplně vše: bonusové postavy Krieg a Gaige, široké možnosti upgradování postav, všechna rozšíření Captain Scarlett and Her Pirate’s Booty, Mr. Torgue’s Campaign of Carnage, Sir Hammerlock’s Big Game Hunt, Tiny Tina’s Assault on Dragon Keep, T.K. Baha’s Bloody Harvest, The Horrible Hunger of the Ravenous Wattle Gobbler, How Marcus Saved Mercenary Day, Mad Moxxi and the Wedding Day Massacre a Sir Hammerlock vs. the Son of Crawmerax – zkrátka se jedná o velice solidní nálož herního obsahu a jedinečnou šance, jak mít všechno pohromadě hezky v jednom balení. Dovolím si tvrdit, že právě na vizuální kvalitu Borderlands 2 na Nintendu Switch se zaměřili vývojáři nejvíce, alespoň v porovnání s ostatními tituly nejlépe vypadá v handheld módu, kde běží na 720p.

Borderlands a Nintendo Switch

Pokud vás náhodou nepřesvědčil ke koupi enormní výčet nabízeného obsahu, kterým tato edice disponuje ale nehráli jste na “velkých” konzolích více než jeden díl Borderlands, i když jste si jej zkusili včetně multiplayeru a utopili v něm x desítek hodin, pak vězte, že kromě výčtu výše uvedeného obsahu je i ve verzi pro Nintendo Switch obsažen veškerý multipalyerový obsah, přičemž vše běží perfektně. Nezaznamenal jsem žádné lagy, vše funguje perfektně a nechybí zde ani možnost split-screen. Vývojáři zde opravdu mysleli na všechno a Borderlands: Legendary Collection  na Nintendu Switch tak poskytuje rovnocenný zážitek jako verze na konzolích minulé, či současné, generace.

Záhodno je zde v této recenzi napsat i pár řádků o technických specifikacích této edice na Nintendu Switch. Kdo vzpomíná na mou recenzi hry Big Pharma, dá mi za pravdu, že ne každý remaster nebo reedice na jinou konzoli se provede tak, jak má a tak, aby hra fungovala tak, že zahrne všechna specifika dané konzole. Naštěstí, Borderlands: Legendary Edition je skutečně vymazlený port, který v doku běží na 1080p a v handheldu, jak jsem již uvedl, na 720p.

Občas zaznamenáte během hraní rozmazané textury nebo problémy s vyhlazováním, ale není to nic, co by mělo hrám, zejména na Switchi, ubírat cokoliv na jejich celkovém kouzlu. Framerate je stabilní, vše běží plynule, zvuk je standartně úrovni a hratelnost je výborně vybalancovaná. Zejména pak přiměřenou citlivostí pravé analogové páčky, kterou míříte se zbraní a otáčíte kamerou. Snad malou výtkou jsou poměrně dlouhé nahrávací časy, které zejména u Borderlands 2 při přechodu z jedné lokality do druhé trvají na můj vkus až moc dlouho.

Borderlands: Legendary Collection nabízí tři skvělé tituly, výborně převedené na Nintendo Switch, s parádním vizuálem, vyváženým a návykovým ovládáním, a masivní porcí zábavy pro veterány série, i hráče úplně nové. Možnost vzít si Borderlands kamkoliv chcete, byla dlouhá léta pouhým snem fanoušků, který se ale nyní stal skutečností. Za mě objektivně absolutní hodnocení, tohle se jednoznačně povedlo!

Hodnocení: 10/10

Autor: Zdeněk Kortan
Testovaná verze: Nintendo Switch