Far Cry 6 – Preview

Far Cry 6 – Preview

13 července, 2020 0 Od Jiří Hora

Ačkoliv Ubisoftu uniklo velké překvapení v podobě oznámení nového dílu Far Cry, jenž měl zažít velkolepé antré během akce Ubisoft Foreward, tak nelze říci, že hra neměla i přesto vše dostatečnou pozornost. Far Cry 6 se nám zprvu ukázal v dosti specifickém traileru, který měl na svědomí Patrick Clair, tedy člověk stojící za designem seriálů jako Westworld nebo True Detective a jeho podpis byl na provedení skutečně citelný. Ostatně trailer naleznete i v tomto preview, takže se neostýchejte na něj podívat. My si v odstavcích níže řekneme, co nás v rámci nového Far Cry čeká a nemine, jelikož tento díl by měl nést jistý odkaz dnes již ikonického třetího dílu.

Nový díl této nesmírně populární akční open-world série má na svědomí hned několik studií společnosti Ubisoft z celého světa. Konkrétně má na tomto titulu pracovat přes devět stovek vývojářů ze studií Ubisoft Toronto, Ubisoft Montreal, Ubisoft Kiev, Ubisoft Shangha a Ubisoft Berlin. Hlavní práce však probíhají v prvním zmíněném studiu v kanadském Torontu. Kvůli tvorbě hry pak několik vývojářů trávilo několik týdnů na Kubě, aby získali co nejvíce dat o místní kultuře. Jelikož na této zemi je postaven celý ostrov Yara, jenž je středobodem dění nového Far Cry 6.

Ostrov Yara nabídne hned několik rozmanitých míst, přičemž největší důraz bude kladen na místní hlavní město s názvem Esperanza. To bylo navrženo tak, aby dalo akční složce Far Cry 6 nový rozměr a to jistou vertikalitu. My se tak musíme mít neustále na pozoru, jelikož nikdy nevíte, odkud může nějaká ta kulka přilétnout. Ačkoliv byly předchozí díly po stránce akce vždy na velmi vysoké úrovni, tak v případě nového dílu byla již nějaká ta inovace na místě a myslím, že vertikální přestřelky by mohly být přesně tím, co série potřebuje.

Už bylo zmíněno, že herní svět byl postav na Kubánské kultuře, přičemž v tomto směru chtějí být vývojáři věrní aktuální situaci v Zemi. Tudíž ačkoliv se v tuto chvíli nacházíme v 21. století, tak hra nás v tomto vrátí do století minulého, konkrétně pak do rozmezí let 50. a 60. Budeme totiž používat zbraně této doby a stejně tak dopravní prostředky. Může se to zdát drsné, ale přesně takové poměry na Kubě vládnou a jde velmi důležitou součást atmosféry této země, jenž chtěli přenést na svůj smyšlený ostrov Yara.

Příběh se pak bude točit kolem místního diktátora jménem Anton Castillo, jehož ztvárňuje herec Giancarlo Esposito, a jeho syna Diega. Ačkoliv je ve hře Castillo zvolen lidem, tak jeho pohled na to, jak dosáhnout v zemi pomyslného Ráje, se od pohledu místních začne dosti rozcházet, což bude mít za následek silnou vlnu nepokojů, které vyústí v krvavé boje. Uprostřed Yary tak vzniká skupina Rebelů, jichž bude členem i hlavní hrdina Dani Rojas. Ti budou válku s Castillem vést partizánskou formou, což sebou také přináší jisté nové prvky hratelnosti, tomuto stylu přizpůsobené.

Antonův syn Diego bude hrát ve hře specifickou roli, konkrétně pak jejich vztah. Diego totiž není pro svého otce dost dobrý a tak je neustále vystavován obtížným zkouškám, které musí splnit, aby se svému otci zalíbil. To samotného chlapce a jeho psychiku v mnoha ohledech poznamenává. V druhém traileru jsme tak mohli vidět to, jak Diega otec podrobuje zkoušce z granátem, ale to co uvidíme, dále ve hře bude daleko drastičtější. Z tohoto pohledu je tak skutečně možné, že Diego se později skutečně může stát legendárním Vaasem Montenegrem, o čemž svědčí i jistá podoba v obličeji mezi jednotlivými postavami. Teď ale zacházím skutečně do spekulací.

Pokud jde o hlavního hrdinu Daniho Rojase, tak budeme mít možnost si zvolit, jestli půjde o muže, či ženu. O čemž svědčí i jistá universálnost jména Dani Rojas. Určitě zajímavým prvkem je, že ve hře nebude předem dané místo pro úvod hry. Toto místo si můžeme zvolit, přičemž hra samotná se podle naší volby začne odvíjet. Toto je rozhodně velmi zajímavý prvek. To samé platí pro volbu nevidět v cut-scénách vše skrze vlastní oči. Naše postava bude v ukázkách viděna z pohledu třetí osoby, což by mělo navézt podstatně filmovější dojem a je to vůbec poprvé v rámci série, kdy se bude vyprávění příběhu odvíjet tímto směrem. Dozajista o příjemné osvěžení samotného pojetí jednotlivých filmových scén.

Líbí se mi i fakt, že Far Cry 6 nebude celé stát jen na dvou frakcích, které spolu bojují. Svět také není jen černobílý a tak bude ve hře frakcí hned několik. Jejich motivace se budou v mnoha ohledech lišit, což nás může dostat do zcela unikátních situací. Jelikož k potyčkám nemusí nutně docházet jen mezi přívrženci režimu a jeho odpůrci, ale i právě mezi jednotlivými frakcemi.

Už v předchozím díle se poměrně osvědčila jistá forma úpravy zbraní, či výroba různých druhů výbušnin, či vybavení. Toto bude v novém díle samozřejmě dále rozvinuto a to hlavně s ohledem na to, jaká situace na ostrově Yara panuje. K dispozici tak můžeme mít zbraně z dob Studené války, ale také naprosté home made kousky, které by se řada z nás vůbec bála vzít do ruky kvůli strachu z toho, že vám to jednoduše exploduje v ruce.

Ubisoftu se navíc jistým způsobem zalíbili zvířecí parťáci a tak i v případě Far Cry 6 budeme mít jednoho takového kamaráda při ruce, byť trochu handicapovaného. Dani, či Daniho, bude ve hře doprovázet dvounohý psí společník Chorizo, který je bohužel na vozíčku. I tak je ale třeba uznat, že je to chlupáč k sežrání a i přesto, že má pouze přední nohy vám bude v mnoha situacích velmi nápomocný.

Z okolních obrázků si můžete všimnout, že vizuální zpracování od Far Cry 5 přeci jen trochu pokročilo. To možná nebude toliko znatelné na současných konzolích Xbox One a Playstation 5, kde nemohli vývojáři využít různých pokročilých technologií, které by na svět ve hře vrhaly trochu jiné světlo a to doslova. Verze pro Xbox Series X a Playstation 5 budou nejen disponovat lepším frameratem a různými pokročilejšími efekty, ale zejména funkcí Ray-tracing, díky níž bude herní svět působit daleko uvěřitelněji a atmosféričtěji, na čemž ale bude mít dozajista zásluhu i jedinečný soundtrack vytvořený skladatelem Pedrem Bromfmanem. Ten skládal hudbu například k filmu Robocop, či seriálu Narcos.

Nakonec je třeba zmínit, že Far Cry 6 bude v našich končinách dostupný pouze v anglickém originále. Bohužel společnost Ubisoft nadále do české lokalizace nemá v plánu investovat. Doufejme, že někdy v budoucnu opět změní názor. Pro české hráče to ale není rozhodně nic, co by chtěli v době, kdy více studií dodává své hry v české lokalizaci, slyšet.

Far Cry 6 vyjde 18. února pro PC, Xbox Series X, Playstation 5, Xbox One a Playstation 4.

Autor: Jiří Hora