RZE představuje svou hru Bukkaku, jenž doprovodí krátký snímek Peekaboo
15 října, 2020Znáte-li indie tituly jako Fatal Error, či Debteh, pak vám něco bude říkat i jméno Lukáš Řezníček a jeho RZE Studio, které se vedle vývoje indie her soustředí také na webdesign a kreativní grafiku obecně. Lukáš v tuto chvíli rozhodně nezahálí a připravuje svůj nový indie hororový titul jménem Bukkaku, který doprovodí také krátký animovaný film Peekaboo – The Story of Bukkaku. Ten bude dostupný už na Halloween, tedy 31. října. Tento animovaný film, jehož název je v překladu Hra na schovávanou, nás má uvést do světa zmíněné hry, který je kompletně vytvořen v grafickém stylu origami v kombinaci s barvami mexického stylu. Jež se nám tedy krátký film a s ním i svět Bukkaku plně představí, níže naleznete krátký trailer, který nás má na chystaný titul a filmeček nalákat. Kromě něj, tu ale máme spoustu informací, jak o samotné hře, tak filmečku.
Filmeček Peekaboo bude pojednávat o krátkém životě jednoho roztomilého lesního tvora podobného přízrak s děsivou vizáží, který v sobě bude muset najít obrovskou sílu, aby mohl přežít v temném a drsném světě. S tímto “bubákem” se ponoříme do příběhu plného děsu a bolesti, ale také do kouzelného prostředí lesa, či hlubin, kde číhají různá monstra. “Na animaci jsem pracoval zhruba přes rok. Jeho grafické prvky vychází z polygonálního origami stylu, který od začátku indie hry s názvem Bukkaku vylepšuji do detailnějších a konkrétnějších představ” píše Lukáš v nám poskytnuté tiskové zprávě.
Pokud jde o samotnou hru Bukkaku, dle Lukáše ji nelze nijak žánrově vymezit a jde vlastně o takový experiment, který v sobě mísí prvky hororu, survivalu, adventury, ale také žánru RPG. Titul nás nemá v žádném případě vodit za ručičku, na vše budeme muset přijít mi sami a na toulky po mapě plné úkolů můžeme také rovnou zapomenout. Bukkake má být v mnoha ohledech originálním zážitkem a osobně jsem zvědav, co si pro nás RZE vlastně přichystá, jelikož výše uvedeného traileru na doprovodný filmeček to vypadá opravdu velice zajímavě.“Nečekejte ani vysvětlení příběhu nebo herních mechanismů, prostě budete hození přímo do světa a budete muset sami bez nápovědy hrát za postavu. Stále je to hra, takže tu je důraz na to, aby vaše postava ve světě temnoty a světla našla klid. Postava hráče nemá ani životy ani není mrtvá, je jen na rozcestí a prozkoumává hlubokou temnotu a oslňující světlo, které nemusí být vždy zlo a dobro. Spíš naopak. Grafický styl je hodně o kontrastu. Roztomile vypadající prvky se zároveň temnou až děsivou atmosférou. Název „Bukkaku” má mnoho významů. Když se nad tím hlouběji zamyslíte, tak to dává smysl. Pokud se divíte, proč to zní podobně jako bukkake, je to proto, že pochází ze stejného kořene slova (bukkake 打っ掛け). První kanji (打) znamená “úder” nebo “náhlý”. Hlavně to dost souvisí s tím “roztříštěním na kousky” z něhož vychází grafický styl, který by měl být jednoznačně vidět. A v neposlední řadě je to japonský výraz pro Buddhistický chrám, který hraje zasádní roli ve hře” popisuje Lukáš svůj nadcházející herní počin.