WWE 2K Battlegrounds – Recenze

WWE 2K Battlegrounds – Recenze

5 října, 2020 0 Od Zdeněk Kortan

Herní série WWE, vycházející již několik let pod hlavičkou 2K Sports, to v posledním roce neměla jednoduché. Po absolutně zabugovaném pekle jménem WWE 2K20 (která nám v redakci nešla ve verzi pro PS4 ani spustit) si hlavouni v 2K řekli, že konečně nastal čas na to, nějaké věci trochu překopat a napravit si tak reputaci, počínaje tím, že další klasický ročník wrestlingové simulace letos přeskočí, aby nám třeba za rok mohli naservírovat plnohodnotnou next-gen WWE hru. Pro letošní rok se 2K spřáhli se Saber Interactive, aby vytvořili něco nového, něco neokoukaného a výsledkem je arkádová mlátička WWE 2K Battlergrounds, která zamířila vedle domácích konzolí i na Nintendo Switch. Jedná se o další průšvih a poslední hřebík do rakve WWE od 2K?

Od oznámení hry a prvních screenshotů bylo jasné že se nejedná o žádnou simulaci wrestlingu, ale o groteskně, vtipně, pojaté zpracování oblíbených hvězd WWE, které zápasí mezi sebou v různých absurdních prostředích. To vše dokresluje až komiksově vypadající grafika a vzhled zápasníků, kteří mají malá tělíčka a naopak velké hlavy ne nepodobné například Funko-POP figurkám. To vše dokresluje vizuální podoba zápasů samotných, u kterých se schválně popírají zákony gravitace a wrestleři disponují super silami jako třeba „ohnivými pěstmi“, neviditelností, extrémně silnými finishery, po jejichž použití se zboří celý ring a podobně… Mezi tím vším je však skryt překvapivě RPG systém, o kterém si záhy povíme více.

Každá hratelná postava má tzv. 3 tiery, z čehož každý z nich si před zápasem vyplníte super schopnostmi, které během zápasů můžete použít, když se vám po úspěšně provedených útocích naplní mini bar. Máme zde už zmíněné ohnivé pěsti, které kromě působivého vizuálu dokáží po určitou dobu při bušení do soupeře zvýšit maximum poškození jeho zdraví, pak je tu Stamina Drain – váš protivník ztrácí úroveň energie, neviditelnost,či Reflector – soupeřem prováděné útoky se vrací přímo jemu, takže tím sebe poškodí a od vás se útoky odrážejí.

Dále tu máme schopnost weapon master, kdy můžete po protivníkovi házet např. motorkou a hořícími barely, power pin se zase hodí v případě, že máte proti sobě většího a těžšího soupeře. S použitím power pinu můžete soupeře lehce zalehnout a odpočítat. Co takové speedy recorvery? Zábavný thunderstorm, kdy vaše postava přivolá blesk, který uhodí do soupeře? Ledový dech, který dokáže kohokoliv v ringu na určitý čas doslova zmrazit? Je tu i zemětřesení, dále Kletba, kdy protivník po nějakou dobu nemůže vůči vám použít komba ani finisher a pak je tu třeba Feel The Heal propůjčující vám schopnost uzdravení.

Díky těmto Power ups se z jinak pro někoho bezduché mlátičky stává zábavná záležitost a každý zápas je tak jiný, neboť každá postava má jiné výchozí schopnosti. To vše pak ještě doplňuje zápasnický styl. Máme zde třídu brawler (rváči, kteří bojují spíše jen pěstmi), high flyer (letci, kteří dokáží skákat třeba i z helikoptéry do ringu na soupeře) a techniky (mistři submisí).

Zápasy jsou jednoduché na ovládání, kdy dvě tlačítka slouží pro útok, jedno pro speciální útoky, jedno pro běh a jedno tlačítko pro reversaly, nic víc. Vývojáři se zde snažili o to, aby hra byla svou hratelností co nejvíce přístupná komukoliv, což se povedlo, ale i tak pro provádění působivých komb a reversalů je potřeba trocha cviku. To aby to nebylo zase až příliš Casual. Škoda je, že každá z postav má v arzenálu zhruba tak čtyři opakující se speciální triky, které třeba po pěti minutách zápasu jsou již okoukané a hra tím pádem ztrácí na momentu překvapení a jistém kouzlu, jenž na vás na počátku dýchne.

Velkou, leč trochu očekáváním nenaplněnou, featurkou jsou v této hře interaktivní arény. V každé aréně jsou tak prvky, se kterými při zápasech lze interagovat a využít ve svůj prospěch. Zápasy se neodehrávají v klasických WWE arénách, ale na několika místech, kterými vás provede kampaň, ke které se ještě vrátím. Máme zde například ring uprostřed bažiny, kde se mezi fanoušky běžně plazí krokodýli, kterým můžete protivníka doslova předhodit (krokodýl oběť pokouše, vyplivne a zápas pokračuje), dále Auto shop (můžete na soupeře shodit auto), hra zahrnuje také mexickou arénu, ve které můžete na moment ovládat berana, který nahání protivníka po ringu, Vojenský kemp (můžete skákat z helikoptéry) a potom několik zcela Random arén, ve kterých však nejsou možné žádné interakce. Prostředí v němž se zápasí, se k povaze hry skvěle hodí, ale postrádá větší nápaditost a větší variabilitu možností a interaktivity. Arén je navíc všehovšudy devět, což je ukrutně málo, ale třeba to spraví v budoucnosti DLCs, kterých se dočkáme dle 2K v hojném množství, a navíc úplně zadarmo!

Co se týče typů zápasů, hra disponuje klasikou One on One, Tag Team, Tripe Threat, Royal Rumble a Steel Cage, která je obzvláště velice zábavná, neboť samotná klec je napuštěna elektrickým proudem, který se v určitých časových cyklech zapíná, takže během zápasů můžete být doslova ugrilováni zaživa! Zápasnických režimů sice není moc, chybí třeba Ladder match nebo Hell in A Cell, ale i tak to stačí na pořádnou dávku zábavy.

WWE 2K Battlegrounds má i příběhovou kampaň, jak už jsem zmínil výše, která je vyprávěna prostřednictvím kresleného komiksu. Legendární manažer a promotér Paul Heyman dává dohromady nový WWE program, Battlegrounds, jehož smyslem je, že společně se svým skautem, legendou WWE Stone Cold Steve Austinem projíždí celý svět, aby našli nové, neokoukané WWE  hvězdy, které se v několika neočekávaných prostředích postaví už zaběhlým zápasníkům WWE. Kampaň je rozdělena na šest epizod, kdy každá z nich se odehrává v jiném prostředí a v každé hrajete za jiného wrestlera – jedná se o smyšlené, komiksově pojaté postavičky. Kampaň zahrnuje dohromady přes sto zápasů, kterými se musíte na vaší cestě za slávou prokousat a rovněž si tak odemknout nové hratelné postavy, arény a Power upy.

Kampaň vám vydrží počtem zápasů na poměrně dlouhou dobu, ale bohužel si nemůžete vybrat, za koho a kdy budete hrát, vše postava je vždy předem vyrenderovaná vývojáři a nemáte tak možnost si ji jakkoliv vylepšit, což je mínusem tohoto režimu. Vyprávění příběhu za pomoci komiksu je dobrý nápad, ale scénář je celkem klišovitý a vtipy působí až moc dětinsky, ale třeba právě na děti mohou být mířeny. U dětí může scénář jednoduše fungovat lépe, nepůsobí totiž jako by byl psán pro dospělého hráče.

Hra WWE 2K Battlegrounds nyní obsahuje přes 70 hratelných zápasníků a zápasnic WWE, píši „nyní“, neboť 2K bude do hry průběžně přidávat nové hratelné charaktery zadarmo, což je určitě skvělá zpráva, ale co však je horší, je přítomnost mikrotransakcí.

Na začátku hry máte coby hráči zpřístupněných 25 hratelných postav, za každý odehraný zápas dostáváte XP, za které si následně můžete odemykat další zápasníky, to je naprosto v pořádku, ale problém nastává, když za jeden vyhraný zápas dostanete nanejvýš 300 Xp a na odemčení průměrného zápasníky potřebujete 6 000 Xp… Máte tedy dvě možnosti: 1) buď budete nespočet hodin hrát, abyste odemkli jednu z padesáti uzamčených postav anebo 2) si zkrátíte čas a koupíte si třeba 60 000 Xp za 800,- CZK!

Ano, je pochopitelné, že v takovéto hře nějaké mikrotransakce jsou, ale sprosté od vývojářů je snaha na hře vyždímat co nejvíce peněz tím, že za samotné hraní vlastně nic nedostáváte, čímž i samotná životnost hry v mých očích obrovsky tratí. Navíc pro to, abyste vůbec dostávali Xp, hra vyžaduje neustálé připojení konzole k internetu, takže třeba na cestách, kde wi-fi prostě není, nemá cenu hru ani hrát, protože skutečně za odehrané zápasy žádné odměny nedostáváte. Stejně na tom je i herní režim turnaje, který si bez internetu rovněž nezahrajete.

Po vizuální stránce není hře na Nintendu Switch co vytknout, grafika je grotestkní, komiksová, power upy a komba působí efektivně i v handheld módu konzole. Hra navíc běží plynule i při vícečlenných zápasech a to ve 30 snímcích za sekundu a v rozlišení 720p s handheld režimem, přičemž v doku pak titul přepne na 1080p.Zvukově je hra okořeněna o komentář Maura Rannalla a Jerryho Lawlera. S komentářem v WWE hrách mají hráči po celém světě, včetně mně, problémy již moho let a WWE 2K Battlegrounds není výjimkou. Linie se opakují, často se stává, že komentátoři mluví o něčem, co se v ringu vůbec neděje a scénář spíše jen bez emocí předčítají.

WWE 2K Battlegrounds je zábavnou a vtipnou mlátičkou pro všechny, kteří mají rádi wrestling nebo obecně hry podobného ražení. Disponuje originálním vizuálem, dobře udělaným jednoduchým RPG systémem, který zápasům dodává variabilitu, a jednoduchou hratelností. Hra je skvělou záležitostí i pro více hráčů. Bohužel hře chybí větší rozmanitost, co se arén a move-setů týče, kampaň je dlouhá, leč průměrná, a mikrotransakce společně s nutností připojení k internetu pro získávání herních odměn jsou skutečně ránou do obličeje všem potenciálním zájemcům.

HODNOCENÍ: 6,5/10

Autor: Zdeněk Kortan
Testovaná verze: Nintendo Switch