S.T.A.L.K.E.R. 2 přechází z interního enginu na Unreal Engine

S.T.A.L.K.E.R. 2 přechází z interního enginu na Unreal Engine

3 ledna, 2020 0 Od Jiří Hora

Studio GSC Game World můžeme znát jako autory velice skvělé post-apokalyptické hry S.T.A.L.K.E.R. – Shadows of Chernobyl, která následně dostala ještě dvě samostatně spustitelná rozšíření Clear Sky a Call of Pripyat. Vývojáři následně oznámili vývoj regulérního druhého dílu, což se ale stalo v roce 2010. Bohužel v týmu se v následujícím roce někteří lidé nepohodli a tak došlo k odchodu řady vývojářů, jenž pak dali dohromady studio 4A Games, jenž je nyní známo pro svou skvělou trilogii Metro podle knih Dmitrije Gluchovského.

GSC Game World následně hru po pár letech uložili k ledu, až v minulém roce jsme se dočkali znovu obnoveného vývoje, o čemž nás přesvědčilo i spuštění oficiálních stránek hry S.T.A.L.K.E.R. 2. Vývoj druhého dílu tak začal zcela na novo, přičemž vývojáři mají v plánu hru vydat do konce roku 2021 a to minimálně na PC. Nicméně PC by nemělo být jedinou platformou, kam se hra podívá. Vedle PC by jsme se měli dočkat také konzolových verzí, pravděpodobně půjde o verze pro Xbox Series X a Playstation 5. Nejnovější úprava od vývojářů pak hovoří, že se rozhodli přejít ze svého interního X-Ray enginu na osvědčený Unreal Engine 4. Ten by měl umožnit jednodušší vývoj jejich hry pro konzole, což jim jejich vlastní Engine příliš neumožňoval i přesto, že dokázal vykouzlit skutečně povedené kousky na platformě PC. Doufejme, že se v brzké době dočkáme i alespoň prvního traileru.